احمد رضا شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: بخشی از این افراد به بهزیستی و بخشی دیگر که مبتلا به اعتیاد بودند، نیز به منظور انتقال به کمپ ترک اعتیاد قمرود به کلانتری ها تحویل داده شدند.
وی با بیان این که از مجموع متکدیان جمع آوری شده 125 تن مرد، هشت تن زن و مابقی کودک بودند، در تبیین علت کاهش آمار متکدیان شهر در مقایسه با نوروز 95 افزود: حوزه تخلفات شهرداری قم از نیمه اسفندماه سال گذشته طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر را اجرا کرد.
وی ب یادآوری این که بر اساس مصوبه سال 82 مجلس شورای اسلامی مبنی بر سامان دهی متکدیان در سطح شهرها، تعداد 12 ارگان از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی، دادگستری، صدا و سیما و شهرداری نسبت به این امر مکلف شدند، اضافه کرد: مطابق این قانون شهرداری ها علاوه بر جمع آوری، وظیفه تعیین یک مکان مناسب جهت نگهداری متکدیان را نیز برعهده دارند، ولی شهرداری قم تا سال 95 این وظیفه قانونی خود را انجام نداده بود، اما حدود سه ماه پیش محلی در 2 طبقه با امکانات و تجهیزات کامل در منطقه شهر قائم برای این کار تخصیص پیدا کرد.
شفیعی اذعان داشت: یا این حال هنوز سایر ارگان ها که متولی سامان دهی متکدیان هستند برای تحویل این مکان و صورت جلسه کردن آن اقدام نکردند و متاسفانه استان در این زمینه کمی ضعیف عمل می کند.
وی با اشاره به برگزاری نشست های مشترک میان اداره کل تخلفات شهری شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم در این خصوص خاطرنشان کرد: در جریان گفت و گوهای صورت گرفته مقرر شد، دادستان قم پس از تعطیلات نوروز هماهنگی های لازم را با نهادهای مربوطه بویژه بهزیستی که بیشترین وظیفه را در قبال متکدیان دارد، انجام دهد.
وی همچنین از متکدیان، دستفروشان و صنوف مختلف از جمله واحدهای ارایه خدمات خودرویی به عنوان مهمترین مصادیق سد معبر در شهر یاد کرد و افزود: در سال 95 شاخص اصلی فعالیت های خود در این زمینه را بر روی دستفروشان متمرکز کردیم و یک سری اقدام های ارزنده ای در رابطه با دستفروشان انجام شد، به نحوی که هم اکنون وضعیت سیما و منظر شهری بواسطه کنترل صورت گرفته بر روی دستفروشان بهتر شده است.
وی همچنین افزود: در سالی که گذشت بر اساس بند 20 قانون شهرداری ها مبنی بر برخورد قانونی با سد معبرکنندگان به یک هزار و 200 تن از متصدیان صنوف گوناگون اخطار دادیم و در صورت توجه نکردن و نادیده گرفتن حق و حقوق شهروندان، با توجه به طی شدن مراحل قانونی طی ماه های فروردین و اردیبهشت ماه نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام می شود.
شفیعی با تاکید بر این که امروز واحدهای ارایه خدمات خودرویی در مناطق مختلف شهر از جمله بلوار شهید آیت الله بهشتی با سد معبر، برای مردم و رهگذران مشکلات فراوانی ایجاد کردند، افزود: در ارتباط با صنف مذکور 30 پرونده قضایی تشکیل شده و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلف های شهری شهرداری قم در ادامه گزارش در خصوص عملکرد نهاد متبوعش در ایام تعطیلات نوروز از 235 مورد اخطار کتبی به صنوف مختلف خبر داد و گفت: در این مدت 436 مورد سد معبر از صنوف مختلف را شاهد بودیم و 35 مورد از وانت بارهایی که اقدام به ایجاد گره های کور ترافیکی در شهر می کردند نیز اعمال قانون شده و با انتقال به پارکینگ های انتظامی توقیف شد.
وی افزود: در این مدت 222 مورد از دستفروشان شهرهای همجوار و همسایه قم که به دلیل آگاهی نداشتن از برخورد قانونی با این پدیده در قم برای دستفروشی به این شهر آمده بودند، نیز به شهرهای محل زندگی خود بازگردانده شدند.
شفیعی همچنین با اشاره به وجود معضل نصب چادر خواب های مسافرتی در سراسر شهر قم بویژه بلوار زائر در سال های گذشته افزود: امسال با هماهنگی های قبلی از نصب هر گونه چادر جلوگیری کردیم و تمامی مسافران به کمپ های پیش بینی شده از طرف شهرداری هدایت شدند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.