به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه در گفت وگویی، با بیان این که رویکرد کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم تنوع بخشی در عرضه خدمات است، بر نقش محوری مسجدها در برنامه های این کمیته تاکید کرد.
وی اظهار کرد: توسط دستگاه های گوناگونی از جمله آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، ستاد اقامه نماز، کانون های فرهنگی هنری مساجد، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حوزه هنری، شهرداری، اداره های کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نهاد کتابخانه های عمومی برنامه ریزی های مختلف فرهنگی صورت گرفته است.
وی از برپایی نمایش خیابانی توسط حوزه هنری خبر داد و بیان کرد: طی روزهای آتی برنامه رونمایی از تمثال یکی از شهیدان و غبارروبی از گلزار شهدا را نیز در دستور کار داریم.
حسینی با اشاره به طرح توزیع رایگان 25 هزار کتاب تا پایان عید نوروز خاطر نشان کرد: طرح مهم نوروزی «عیدانه کتاب» با مشارکت تعدادی از کتابفروشی ها با تخیف 30 تا 50 درصد از دیگر خدمات پیش رو است.

* طرح عیدانه کتاب در قم
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، طرح عیدانه کتاب تا 15 فروردین ماه جاری، در کتابفروشی ‌های سراسر کشور ادامه دارد و بر این اساس خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می‌ توانند از تخفیف ٢٠ تا ٢٥ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یک میلیون ریال استفاده کنند.
اجرای این طرح از سوی موسسه خانه کتاب به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هدف تقویت بنیان کتابفروشی ‌ها، برای نخستین بار طی ٣٧ سال پس از انقلاب اسلامی انجام شده است.
در طرح «عیدانه کتاب» که بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در این طرح ‌های فصلی را در پی داشته، برای هر یک از ٧٠٥ کتابفروشی‌ عضو، مبلغ ٢٠ میلیون ریال را به عنوان پایه یارانه در نظر گرفته شده است که این مبلغ در صورت رعایت ضوابط و قوانین اعلام شده به کتابفروشان قابل تمدید می باشد.
بر اساس آمار منتشر شده بر روی تارنمای موسسه خانه کتاب، استان های تهران، اصفهان و قم با 141، 93 و 89 کتابفروشی بیشترین مشارکت را در این طرح داشته اند.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.