جواد شاکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رصد وضعیت ترافیکی محورهای مواصلانی استان با استفاده از دوربین های نظارت تصویری و سامانه های ترافیک شمار و سامانه زمان سفر افزود: 65 سامانه ثبت تخلف، 74 سامانه ترافیک شمار، 2 سیستم توزین در حال حرکت، 21 دوربین نظارت تصویری و 10 سامانه زمان سفر به صورت شبانه روز محورهای مواصلاتی استان را مورد ارزیابی و پایش قرار می دهند.
وی ادامه داد: از آغاز طرح ویژه ترافیکی در 25 اسفندماه 95 تا ساعت 14 روز گذشته 609 هزار دستگاه وسیله نقلیه وارد شهر قم شده است.
وی پرحجم ترین محورهای ترافیکی استان قم را محور اتوبان تهران- قم و قم سلفچگان اعلام کرد و گفت: در محورهای اتوبان تهران – قم و همچنین بزرگراه قم سلفچگان ترافیک به صورت پرحجم و نیمه سنگین در جریان است.
شاکری با اشاره به فعالیت 8 تیم راهداری در محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: از ساعت 10 تا 12 و نیز 16 تا 18 اوج تردد در محورهای مواصلاتی استان قم به ثبت رسیده است.
رئیس اداره مدیریت راه های استان قم از ورود بیش از 609 هزار دستگاه وسیله نقلیه به شهر قم خبر داد و گفت: این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 8 درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین با اشاره به اعلام محدودیت های ترافیکی ایام نوروز در قم گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین اعم از انواع تریلر و کامیون در ایام اجرای طرح محدودیت ترافیکی در محورهای سلفچگان -قم ، قدیم قم –تهران، قدیم کاشان – قم ، آزادراههای کاشان – قم و نیز محور سلفچگان – ساوه از ساعت 14 الی 24 در روزهای چهارم و 12 فروردین ماه 96 ممنوع است.
رئیس اداره مدیریت راه های استان قم با بیان اینکه به منظور افزایش ظرفیت تردد در تسهیل محورهای مواصلاتی از 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 محدودیت های ترافیکی در قم اعمال شده است ادامه داد: بر اساس این محدودیت، عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع می باشد.
وی ادامه داد: در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.
شاکری تاکید کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ 13 فروردین 96 در کلیه محورهای برون شهری استان ممنوع است.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 1300 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.
استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.