به گزارش ایرنا، منصور فرزانه روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره این که نظارت استاندارد بر تولیدات داخلی مشمول استاندارد اجباری است افزود: از هنگام راه اندازی یک واحد تولیدی تا زمان عرضه و فروش محصولات آن در بازار، نمونه برداری و نظارت استانداردی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: هر واحد تولیدی باید مجهز به آزمایشگاه کیفی و مدیر کیفیت باشد تا در فرایند تولید، نمونه برداری ادواری و فصلی انجام شود.
مدیرکل استاندارد قم اضافه کرد: کالاهای ایرانی دارای نشان و ویژگی های استاندارد و کد 10 رقمی هستند که می توان با اطمینان از سلامت و بهداشت کالا آن ها را مصرف کرد.
وی گفت: ضمن نظارت های استاندارد مستمر بر تولیدات داخلی در واحدهای تولیدی در زمان عرضه و خرده فروشی و عمده فروشی در بازار نیز بازرسی صورت می گیرد.
وی بیان داشت: نظارت بر کالاهای وارداتی زمانی که از مبادی رسمی از جمله گمرک وارد کشور شود کنترل صورت می گیرد و در صورت ضرورت نمونه برداری و آزمون اولیه انجام می شود.
فرزانه با بیان این که باید استفاده از کالاهای داخلی در بین مردم فرهنگسازی شود گفت: خرید کالاهای ایرانی ضمن این که سلامت مردم را به همراه دارد باعث تثبیت و ایجاد اشتغال برای افراد جامعه می شود.
وی ابراز داشت: کالاهای ایرانی با کیفیت استاندارد قابلیت رقابت با کالاهای خارجی در عرصه های بین المللی را دارند همچنین معرفی تولیدات داخلی در سطح کشور باعث می شود تا مردم با استفاده از این کالاها، اقتصاد کشور را رونق ببخشند.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.