به گزارش عصر چهارشنبه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید رضا اسدی در گفت و گویی افزود: این تعداد مواد محترقه با اطلاع از فعالیت فروشنده یک مغازه در امر توزیع و فروش مواد محترقه در بلوار یادگار امام کشف شده است.
وی اضافه کرد: ماموران کلانتری 14 ولیعصر(عج) بلافاصله پس از اطلاع از این مساله، با هماهنگی مقام قضایی به محل عزیمت و در بازرسی از مغازه تعداد 42 هزار و 260 عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.
وی ادامه داد: فروشنده مواد محترقه دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی استان معرفی شد.
وی در خصوص اقدام ها و تدابیر فرماندهی انتظامی استان برای پیشگیری و مقابله با حوادث و ناامنی های چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: پلیس قم آمادگی کامل دارد تا در روزهای پایانی سال فضای شهر را به سوی کاهش ناهنجاری ها پیش ببرد.

* هشدارهای پلیسی چهارشنبه آخرسال به شهروندان
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم نیز در گفت و گویی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، به شهروندان توصیه کرد: در شب چهارشنبه آخرسال مراقب سلامتی خود و دیگران باشند، تا خدای ناکرده اتفاق ناگواری در آخر سال برای کسی رخ ندهد و سال جدید به کامشان تلخ نشود.
سرهنگ حمید رضا ماهیدشتی از شهروندان خواست: از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به ویژه در منزل و محل کار به طور جدی خودداری کنند.
وی با هشدار به این که والدین نباید در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر فرزندانشان را همراهی نمایند، افزود: نباید به کودکان اجازه داد از مواد محترقه و آتش بازی استفاده کنند و یا مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری را حتی به مقادیر بسیار کم درجیب لباس و کیف حمل کنند.
وی اضافه کرد: از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی پرهیز شود، درصورت نگهداری مواد آتش بازی کم خطر باید آن را در جای خشک و خنک و ترجیحا در فضای باز وغیر سربسته نگهداری کرد.
وی تاکید کرد: از پرتاب مواد آتش زا بر روی درخت ها و پشت بام خانه ها به طور جدی خودداری شود و هیچگاه مواد آتش بازی در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار نگیرد، درصورت انفجار ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و سبب صدمات و خطرات جانی می شود.
ماهیدشتی بیان کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی، کاربیت و امثال آن در واحدهای مسکونی، معابر، کوچه و خیابان به طور جدی خودداری شود و از ریختن بنزین، نفت، تینر و الکل بر روی مواد برای آتش گیری خودداری شود.
وی افزود: از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول گاز، اسپری، حشره کش ها، آمپول ها و انواع ترقه برروی آتش خودداری شود.
وی با تاکید بر این که استفاده از مواد آتش بازی حتی در صورت مراقبت کامل هرگز ایمن نیست، گفت: انجام هرگونه آتش بازی در چهارشنبه آخر سال در اطراف یگان های نظامی، انتظامی و بیمارستان ها ممنوع بوده و درصورت مشاهده برابر ضوابط با افراد خاطی به شدت برخورد می شود.
وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای انتظامی و یا پلیس 110 اطلاع دهند.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.