به گزارش ایرنا، محمد مخبر دزفولی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از 14 طرح اقتصادی بنیاد برکت اهدایی رهبر معظم انقلاب به مردم قم، با بیان این که بنیاد برکت در چهار سال گذشته بیش از 360 هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است افزود: این بنیاد چهار هزار روستا در کشور را هدف گذاری کرده که تا کنون تمام نیازهای 2 هزار روستا را برطرف کرده است.
وی با اشاره به جهت گیری جدید ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب در جهت محرومیت زدایی در کشور گفت: محرومیت زدایی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی سرفصل های مهم بنیاد برکت است و تمام طرح های این بنیاد بر اساس این سه ضلع برنامه ریزی و اجرایی می شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، نخستین اقدام بنیاد برکت در مناطق محروم را توجه به اشتغال زایی عنوان کرد و افزود: بنیاد برکت در 300 طرح اقتصادی در 31 استان کشور با سرمایه گذاری 54 هزار و 860 میلیارد ریال مشارکت داشته که از این تعداد 150 بنگاه اقتصادی به کارآفرینان بومی واگذار شده است.
وی رفع فقر در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: دولت و مجلس به تنهایی توانایی اشتغال زایی و رفع فقر در جامعه را نداشته و باید ظرفیت مردم در این عرصه را بسیج کرد.
مخبر دزفولی، با انتقاد از سرمایه گذاری های نادرست در کشور گفت: صنعت فولاد به عنوان صنعتی نیازمند مصرف بالای آب در مناطقی احداث شده که با کمبود آب مواجه هستند و این در حالی است که نسبت به سرمایه گذاری در شهرهای کنار دریا و پر آب در کشور غفلت شده است.
وی توجه به ظرفیت های هر استان در ایجاد صنعت را بسیار ضروری دانست و گفت: با سرمایه گذرای در محصول های زعفران و زرشک در استان های خراسان شمالی، رضوی و خراسان جنوبی می توان تمام نیازهای اشتغال این استان ها را برطرف کرد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با بیان این که کشور نیاز به تقوای سیاسی، از خودگذشتگی و کار جهادی نیاز دارد افزود: حل مسائل و مشکل های مردم جز با تکیه بر مردم امکان پذیر نیست و با وجود تحریم و محدویت های بین المللی با استفاده از ظرفیت های داخلی می توان ایجاد تحول کرد.
وی همچنین از سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی بنیاد برکت در طرح های زیربنایی و اشتغال زایی قم خبر داد و اظهار داشت: این بنیاد آمادگی دارد این مقدار سرمایه گذاری را تا 4 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
مخبر دزفولی تشکیل کارگروهی برای تعیین اولویت های اشتغال زایی در قم را خواستار شد و افزود: با برنامه ریزی مناسب می توان بیکاری قم را از 11 درصد فعلی به پایین تر از 6 درصد در سه سال آینده کاهش داد.
وی با بیان این که اشتغال زایی در مناطق محروم و روستاهای کشور از ایجاد زیرساخت ها مهم تر است گفت: هر کجا که بر روی اشتغال در مناطق محروم توجه شده متعاقب آن زیرساخت های منطقه نیز متحول شده است ولی هر جا که تنها به زیرساخت های مناطق محروم توجه و نسبت به اشتغال در آن مناطق بی توجهی شده شاهد مهاجرت از روستاها بوده ایم.
وی با اشاره به اقدام های بنیاد برکت در طرح های زیربنایی کشور اظهار کرد: اجرای 24 هزار و 710 طرح زیربنایی با سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال شامل 100 باب مدرسه، 800 مسجد و مرکز فرهنگی، 11 بیمارستان، 130 مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت و نیز 21 هزار و 500 واحد مسکن محرومان از جمله طرح های اجرا شده و یا در حال اجرای بیناد برکت در کشور است.
مخبر دزفولی ادامه داد: ساخت 570 مسجد، 30 حسینیه، 170 خانه عالم و 30 حوزه علمیه با اعتبار 800 میلیارد ریال در دست اقدام قرار گرفته که از این تعداد 450 مسجد و حسینیه، 130 خانه عالم و 25 حوزه علمیه، مصلا و دارالقرآن تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.
وی تامین هزینه درمان 44 هزار بیمار صعب العلاج و یک هزار کودک ناشنوا را از دیگر اقدام های بنیاد برکت نام برد و ادامه داد: ساخت بیمارستان فوق تخصصی و پیشرفته برکت با 740 تخت بیمارستانی با اعتبار 2 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه از اقدام های مهم بنیاد برکت در جهت کمک به بیماران صعب العلاج است.
در این آیین که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، 14 طرح اقتصادی و زیربنایی بنیاد برکت با اعتبار 120 میلیارد ریال اهدایی رهبر معظم انقلاب به بهره برداری رسید.
تا کنون بنیاد برکت بیش از 40 طرح با اعتبار یک هزار و 952 میلیارد ریال در زمینه محرومیت زدایی، اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، ساخت مدرسه، طرح های زیربنایی ، خدمات سلامت و حمایت های مالی در قم انجام داده است.
تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر بخش های این آیین بود
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.