در این پیام که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: فقدان اسفبار عالم ربانی و فاضل مورد اعتماد مراجع دینی، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد حسن قرهی موجب نهایت تاسف گردید.
پیام ادامه یافته است: آن فقید سعید عمری را در خدمت به اسلام و مسلمین و مکتب اهل‌بیت(ع) سپری کرد و مانند مرحوم والد گرامی‌اش آیت الله حاج شیخ عبدالعلی قرهی مورد اعتماد مراجع تقلید و رهبر فرزانه انقلاب بود.
آیت الله مکارم شیرازی در این پیام، رحلت آن فقید سعید را به همه ارادتمندان ایشان و حوزه علمیه و خاندان شریف آن مرحوم و خانواده‌های محترم وابسته صمیمانه تسلیت عرض کرده و علو درجات آن عالم ربانی را از خداوند متعال خواستار شده و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان ایشان از درگاهش مسالت نموده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن قرهی فرزند آیت‌الله حاج شیخ «عبدالعلی قرهی» از اعضای دفتر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در قم بود. وی و پدر مرحوم ایشان از شخصیت‌های مورد اعتماد مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب بودند.
حجت الاسلام قرهی داماد آیت‌الله سیدهاشم رسولی‌ محلاتی و از بستگان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی‌ محلاتی و عباس آخوندی بود که روز یکشنبه هشتم اسفندماه جاری دعوت حق را لبیک گفت.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم روز سه‌شنبه دهم اسفندماه، ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت وی، همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار می شود.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.