عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که دشمن همواره رفتار دوگانه ای دارد که می خواهد بر مبنای آن حرکت های تفرقه افکنانه و توطئه آمیز خود را شکل بدهد، گفت: بدعهدی های آمریکا مصداق بارز یک رفتار اغواگرانه و فریبکارانه است.

به گزارش جماران، سعید جلیلی عصر دوشنبه در همایش «راه روشن انقلابی گری و آرمان خواهی» در تالار شیخ مفید(ره) دانشگاه قم با بیان این که هر رفتاری در راستای اقناع کردن ملت در نقطه مقابل اغوانمودن آنها محسوب می شود، اظهار داشت: اگر تفکر انقلابی بخواهد با این رویکرد که ما خودمان می توانیم همه مشکلات کشور را حل کنیم، شکل بگیرد، لازمه آن این است که آحاد ملت را نسبت به توانایی ها و قدرتی که می تواند در هم افزایی جامعه ظهور و بروز پیدا کند، اقناع و قانع نماید. 
وی افزود: این کار دقیقا همان حرکتی است که حضرت امام خمینی(ره) در جریان شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی و همچنین در دوران مقدس انجام دادند و رهبر معظم انقلاب نیز در این سال ها بارها به آن تاکید داشتند.
جلیلی با اشاره به این که حضور منسجم و یکپارچه مردم موجب قدرت نظام در برابر مخالفان و دشمنان می شود، افزود: اقناع عمومی برای کشور اقتدار فراوانی را به همراه دارد و در این حالت پدر یا مادری که چهار فرزندش را برای نظام تقدیم کرده، همچنان آمادگی خود را برای ایستادگی در مسیر آرمان های انقلاب اعلام می کند.
وی با بیان این که جمهوریت نظام یعنی انتخاب قوانین و احکام اسلامی برای اداره کشور توسط مردم، گفت: مردم تا در صحنه حضور نداشته باشند، ارزش ها و مبانی اسلامی به هیچ وجه تحقق پیدا نمی کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: در برخی مقاطع فضاهایی برای گمراه کردن مردم ایجاد می شود، چرا که شیطان همواره یا می ترساند و یا منحرف می کند و جایی که می بیند ملتی نمی ترسند از حربه گمراهی علیه آنها استفاده می کند.
وی با بیان این که دشمن امروز بیش از 200 شبکه ماهواره ای فارسی زبان فقط برای فضای ایران راه اندازی می کند، تاکید کرد: به طور حتم هدف دشمن صرفا از این اقدام پر کردن اوقات فراغت مردم نیست، بلکه پوشاندن واقعیت ها و کوچک نشان دادن ظرفیت ها و قابلیت های ملت ایران و در عین حال پر هزینه بودن استفاده از آنهاست.
جلیلی گفت: امروز تمام تلاش دشمن این است که نگذارد ملت ایران حافظه تاریخی خود را باور کند، اما تفکر انقلابی برای خنثی و بی اثر کردن این حرکت ها و تلاش ها، مسیر اقناع و توجه دادن جامعه به توانمندی های خود را در پیش گرفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل جلسه های بحث و گفت و گو در فضاهای دانشجویی و دانشگاهی خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از این مباحث در جهتی حرکت کنیم که بر اساس یک اقناع ملی نقاط قوت و قدرت خود را به خوبی شناسایی، حفظ و ارتقاء دهیم.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.