به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضازاده جویباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حدود 2 دهه قبل طرح اخذ مدرک کارشناسی رشته قرآن و حدیث بدون محدودیت سنی ویژه حافظان کل قرآن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
وی با بیان این که موسسه قرآن و نهج البلاغه به عنوان یک مجموعه آموزشی و پژوهشی هم اکنون حدود یک دهه است که با 300 نمایندگی و شعبه در سطح کشور در زمینه تربیت حافظان قرآن فعالیت می کند، افزود: این موسسه تمامی منابع مربوط به رشته قرآن و حدیث را احصا و با رویکرد برگزاری کلاس های تخصصی آمادگی کنکور در قالب 13 جزوه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته تهیه و تنظیم کرده است.
وی افزود: این کلاس ها در طول سال برای حافظان کل قرآن کریم ساکن قم طی مدت پنج ماه و برای حافظان ساکن در شهرستان های مختلف کشور نیز به مدت 11 روز برگزار می شود.
رضازاده حویباری با اشاره به این که برگزاری دوره آموزش تخصصی حفظ قرآن کریم با امکانات مختلف در استان مازندران و شهرستان جویبار و همچنین دوره آموزش تخصصی حفظ کل نهج البلاغه در قم از جمله برنامه های سالانه این موسسه است، افزود: با توجه به این که امکان شرکت در دوره های حضوری برای همه داوطلبان در نقاط مختلف کشور نیست، امسال برای نخستین بار این دوره ها به صورت مجازی ترتیب داده شده است.
وی افزود: تمامی مباحث و مطالب آموزشی مرتبط با رشته قرآن و حدیث و ادبیات عرب در قالب 120 جلسه 45 دقیقه ای از امروز هفتم اسفندماه در سایت این موسسه به نشانی www.2noor.ir بارگذاری شده است و علاقه مندان می توانند اطلاعات مربوط به ثبت نام در این دوره و چگونگی شرکت در آزمونی که در اردیبهشت ماه سال آینده زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود را کسب کنند.
وی با بیان این که برگزاری طرح سراسری آموزش حفظ نهج البلاغه برای حافظ حداقل پنج جزء قرآن نیز از دیگر برنامه های آموزشی این موسسه محسوب می شود، گفت: برگزاری دوره تربیت مربی حفظ و معارف نهج البلاغه نیز برای نخستین بار اردیبهشت ماه سال 96 در قم برگزار می شود.
مسئول موسسه قرآن و نهج البلاغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش آموزه های قرآن و عترت، بر توجه مسئولان فرهنگی کشور به فعالیت های قرآنی تاکید کرد و گفت: به طور حتم تربیت حافظان قرآن در کشور توجه بیش از پیش مسئولان را می طلبد.
وی با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسئول برگزاری مسابقه های قرآنی در کشور است، افزود: برای مسابقه های نهج البلاغه هنوز هیچ متولی وجود ندارد، اما موسسه قرآن و نهج البلاغه در 10 سال گذشته، هفت دوره از این مسابقه ها را برگزار کرده که آخرین دوره آن در تابستان سال 93 در مشهد بوده و هم اکنون نیز در حال برنامه ریزی جهت برگزاری هشتمین دوره آن پس از یک وقفه سه ساله در تابستان سال 96 است.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.