در پیام محمد حسن جعفری که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا مرکز قم قرار گرفت، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، آمده است: با کمال تاسف و اندوه فراوان اطلاع حاصل شد حضرت آیت الله آقای حاج شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار دیرین امام، انقلاب و رهبری به لقاء الله پیوست.
پیام حاکی است: رحلت ملکوتی و جانگداز آن عالم جلیل القدر را به حضرت عالی، هیات دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده معظم ایشان تسلیت عرض می نمایم.
وی در این پیام با اشاره به این که باورمندم حضرت آیت الله آقای هاشمی رفسنجانی از چهره های ماندگار، تاثیرگذار و تاریخ ساز ایران اسلامی بود، بیان کرده است: تاریخ هرگز حمایت های دلسوزانه و بی دریغ ایشان را از مجاهدان افغانستان فراموش نخواهد کرد.
حزب رفاه ملی افغانستان در این پیام ضایعه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ساحت مقدس بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت مکرم آیت الله هاشمی رفسنجانی و ملت رشید ایران تسلیت عرض کرده و غفران و رحمت واسعه الهی برای آن فقیه مجاهد، صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان و خانواده داغدار و مکرم ایشان مسالت کرده است.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری و غیره از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.