به گزارش ایرنا، امیر سامع شنبه شب در دویست و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: سال گذشته پیش بینی روزانه ما از پسماند روزانه 646 تن بود که به 669 تن رسید.
وی ادامه داد: ما به صورت شبانه روزی فعالیت های پیمانکاران را رصد می کنیم که کار خود را به صورت دقیق در زمینه جمع آوری زباله انجام دهند.
سامع در ادامه بیان داشت: 66 هزار خانوار و شهروندان و بیش از 9 هزار تن از کارکنان واحدهای صنعتی، 10 هزار تن از اصناف و تعداد زیادی از دانش آموزان و افراد زیادی نیز در مساجد به صورت چهره به چهره در زمینه تفکیک پسماند مورد آموزش قرار گرفتند.
وی گفت: تشکیل کمیته بهداشت و ایمنی و محیط زیست در حوزه های خدمات شهری از اقدام های دیگر معاونت خدمات شهری در حوزه پسماند است.
وی ادامه داد: عملکرد ریالی هر پیمانکار در زمینه پسماند پایان هر روز رصد و میزان جریمه های آنها نیز در تمام مناطق قم توسط دستگاه نظارت اعمال و مشخص می شود.
وی اظهار داشت: حدود20 هزار و 400 میلیارد ریال تا آخر سال بر اساس قرارداد به پیمانکاران پول پرداخت خواهد شد.
سامع گفت: ما در اقدامی، هفت خودرو را در زمینه حمل پسماند روزانه شهر قم حذف کردیم و در این زمینه صرفه جویی خوبی انجام شده است.
وی هم چنین از برخی مطب ها به خاطر همکاری نداشتن برای تفکیک پسماندهای خود انتقاد کرد و گفت: برخی مطب ها در زمینه دفع و تفکیک زباله ها همکاری نمی کنند.
سامع ادامه داد: با وجود آموزش های انجام شده ولی ما روزانه حدود سه درصد تفکیک زباله از مبدا داریم.
وی هم چنین گفت: باید بخشی از هزینه ها را از تولیدکنندگان دریافت کنیم ولی هنوز این امر اتفاق نیفتاده است.
سامع اظهار داشت: تا سال آینده سعی داریم دیگر 700 تن دفع زباله را انجام ندهیم، بلکه مواد عالی آن را تفکیک و تبدیل به کود کنیم، از سوی دیگر مواد عالی آن را نیز تفکیک نماییم که در نهایت 30 تا 40 درصد پسماند دفع می شود.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.