به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نور الله قدرتی روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه ثبت الکترونیکی طلاق) افزود: علل مختلفی از جمله بیکاری، اعتیاد و پایین بودن آستانه تحمل زوجین برای طلاق عنوان می شود اما علت اصلی تمام این طلاق ها از کم بود باورهای دینی است.
وی، راه اندازی سامانه تصمیم را گام موثری در جهت کاهش آمار طلاق در جامعه دانست و اضافه کرد: امیدواریم این سامانه ظرف 2 ماه آینده در تاکستان، آبیک و سایر شهرهای استان افتتاح شود تا شاهد کاهش مشهود طلاق در استان باشیم.
حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: برای جلوگیری از طلاق باید نگاهی رو به جلو داشت و آموزش های پیش از ازدواج را جدی گرفت تا زوجین پس از ازدواج با درکی عمیق تر نسبت به یکدیگر زندگی خود را ادامه دهند.
رییس کل دادگستری افزود: امروز بسیاری از نسل جوان ما جز ارضای غرایز جنسی نگاه دیگری به ازدواج ندارند بنابراین باید زمینه مهارت آموزی و آموزش آنها را قبل از ازدواج فراهم کرد.
وی، توجیه مربیان و معلمان برای آموزش به دانش آموزان درباره اهداف ازدواج و مهارت های زندگی را عاملی موثر در این زمینه دانست و گفت: سالانه 200 هزار زن مطلقه در کشور به خیل این افراد افزوده می شوند که بعد از 10سال به سه میلیون نفر می رسند و این موضوع از حیث روانی و اجتماعی مشکلات متعددی را جامعه ایجاد می کند که باید از همین حالا برای آن چاره اندیشی کرد.
این مسئول یادآور شد: ما با نشاط اجتماعی، تئاتر و سینما و کنسرت موسیقی مخالف نیستیم اما باید فرصتی فراهم شود که از دل همین محافل جوانان ما به درک عمیق تری از زندگی و ازدواج برسند.
رییس کل دادگستری قزوین افزود: خانواده بنیان جامعه است و برای حفظ و استحکام آن باید فراتر از مسایل سیاسی عمل کرد چون اینگونه مسایل جناحی و سیاسی نیست و آسیب هایی چون اعتیاد و طلاق و زندان برای هرفردی امکان بروز دارد.
وی افزود: هر خدمتی که از سوی هر نهادی برای تحکیم بنیان خانواده صورت می گیرد قابل تقدیر است و باید از سوی سایرین حمایت شود.
حجت الاسلام قدرتی اظهار امیدواری کرد مرکز جامع مراقبت خانواده در سال های آینده در مکان مناسب تر و با نشاط تر همراه با فضای آموزش مورد نیاز فعالیت کند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.