به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر عصر دوشنبه و در حاشیه افتتاح دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی که در محل دایمی نمایشگاه های بین الملل قزوین برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از ظرفیت های اقوام ایران زمین، غنای فرهنگی آنان است و معتقدیم برگزاری چنین جشنواره ها و داد و ستدهای فرهنگی می تواند مقدمه همبستگی بیشتر آنان با هم باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه مردم و به خصوص جوانان ما این روزها کمتر با توانمندی و ظرفیت های فرهنگ قوم های مختلف خود آشنا هستند، اضافه کرد: بزرگان ما حتی با موسیقی های مقامی لری، کردی، ترکی و بلوچ آشنا نبوده که این نقص را می توان با برگزاری نمایشگاه های اقوام تا حدودی مرتفع ساخت.
این مقام مسئول در ادامه به هفته فرهنگی قزوین هم اشاره کرد و گفت: این مساله یک سنت حسنه خوبی است زیرا قزوین توانمندی های خاص به خود را داشته تا جایی که علاوه بر نیم قرن تجربه پایتختی، مفاخر بزرگی را در زمینه طنز، خوشنویسی، نویسندگی و تاریخ نگاری در خود پرورانده است.
آشناگر ادامه داد: قزوین با داشتن چنین پیشینه ای توانسته اقوام مختلف ساکن در خود را به یکی همزیستی نزدیک برساند و ترکیب خوبی را از اقوام لر، ترک، لر و سایر قومیت ها را به وجود بیاورد.
وی در پایان اضافه کرد: استان قزوین می تواند محوری باشد برای معرفی سایر اقوام کشور تا جایی که هر چه بیشتر قومیت ها با هم آشنا باشند می توانند ضمن وام گرفتن از یکدیگر، به فضای فرهنگی جامعه اسلامی غنای خاصی ببخشند.
دومین جشنواره بزرگ اقوام ایرانی به مناسبت هفته فرهنگی قزوین عصر دوشنبه با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و فرماندار قزوین در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی قزوین افتتاح شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.