به گزارش ایرنا محمدرضا اجتهادی روز دوشنبه در افتتاح کنفرانس فیزیک در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با اشاره به نبود تعریف و جایگاه مناسبی برای رشته های علوم پایه در ایران افزود: باید برنامه ریزان و سیاستگذاران به ظرفیت های این علوم توجه کرده و ظرفیت های آنها را در برنامه ریزی های بلندمدت مورد توجه قرار دهند.
وی گفت: متاسفانه در کشور ایران علوم پایه چنان که باید در برنامه ریزی های علمی مورد توجه قرار نگرفته اند.
این مسئول اضافه کرد:انجمن فیزیک ایران به منظور تقویت ارتباطات جهانی در این رشته کمیته بین المللی را فعال کرده و در همین راستا در سال آینده چندین کارگاه بین المللی با همراهی ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار خواهد کرد.
اجتهادی ادامه داد: این انجمن همچنین تلاش می کند ارتباط با فیزیکدانان فارسی زبان کشورهای همسایه را با هدف تقویت تعاملات افزایش دهد.
وی با بیان اینکه برای داشتن فضای بین المللی باید به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم گفت:انجمن علمی فیزیک به اتکای دانشمندان و فیزیکدانان، این توان و ظرفیت را دارد که به عنوان مشاور در کنار سیاستمداران قرار گیرد.
اجتهادی افزود:در فضای سیاسی امروز، سیاستمداران باید احساس نیاز کرده و از ظرفیت دانشگاهیان بیشتر استفاده کنند.
این مسئول علمی یادآور شد:کنفرانس فیزیک با قدمت 55 ساله یکی از قدیمی ترین برنامه های علمی در کشور است و مایه افتخار انجمن فیزیک است که چنین برنامه علمی را در سطح کشور برگزار می کند.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.