رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: امروز جایی نیست که یاد امام زنده نباشد و به دلیل همین ساده زیستی بود که مردم ایران به امام خمینی عشق می‌ورزیدند.

 

به گزارش جماران، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که اخیرا توانسته است اکثریت نسبی پارلمان پاکستان را صاحب شود، در خصوص شخصیت امام خمینی(س) می گوید: همه به خصوص جوانان توجه کنند، بدانید که هیچ‌گاه تاریخ جهان انسان‌ها را به خاطر ثروتشان بزرگ نمی‌کند و به یاد نمی‌سپارد، بلکه فقط افردی را عزیز می‌کند و به یاد می‌سپارد که زندگیشان وقف دیگران باشد.

اگر شخص برای خودش زندگی کند هرچقدر هم ثروت داشته باشد تاریخ او را به یاد نخواهد آورد، امام خمینی «ره» علیه شاه ایران به پا خواست، شما می‌دانید محمد رضا شاه چه پادشاهی عظیم و بزرگی داشت؟

وی در ادامه افزود:  می‌دانید چقدر انسان را به خاک و خون کشید و کُشت، همانگونه که حسنی مبارک به مردم ظلم می‌کرد شاه ایران نیز به مردم ظلم می‌کرد، محمد رضا پهلوی کسی است که به پاکستان نیز سفر کرده بود، که البته ارتش و نیرو‌های پلیس ما حاضر نشدند به تبعیت از او علیه مردم از گلوله و سلاح گرم استفاده کنند.

عمران خان با اشاره به فرار شاه مخلوع از ایران گفت: کسی که خود را انسانی بسیار بزرگ و بی‌همانند می‌دانست و مغرور بود، هیچ کشوری حتی حاضر نشد جنازه او را در خاک خود دفن کند، یعنی او مرده بود، ولی هیچ کشوری حاضر نمی‌شد اجازه دهد جنازه او را در خاک خود دفن کند، و این است سرنوشت عبرت انگیز او.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان هم چنین افزود: حال به تشییع جنازه امام خمینی نگاهی بیندازید که بیش از ۳ میلیون انسان زیر جنازه او را گرفته بودند(جماران: بر اساس آمارهای رسمی بین ٦ تا٨ میلیون نفر)  فکر می‌کنید چرا این اتفاق افتاد؟ زیرا امام خمینی برخلاف رفتار پر از اسراف تبذیر شاه ایران، کاخ‌های محل زندگی او را تبدیل به موزه کرد و ساده زیستی اختیار کرد. منظور ایشان این بود که این اموال مردم است و ما با سو استفاده از اموال مردم نمی‌خواهیم پادشاهی کنیم.

وی در پایان گفت:  امروز جایی نیست که یاد امام زنده نباشد و به دلیل همین ساده زیستی بود که مردم ایران به امام خمینی عشق می‌ورزیدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.