به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل روز دوشنبه در همایش روز جهانی مساجد که با حضور جمعی از مسئولان استانی در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بر اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت روحانیون تاکید کرد و افزود: این قشر در امور با حضور در صحنه های مختلف باید برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بیشتر همت کنند و باعث جذب مردم به تعالیم اسلامی شوند.
وی با بیان اینکه مسجد محل حرکت و فرهنگ سازی است، خاطر نشان کرد: جذب جوانان به مساجد که با انجام امور فرهنگی مسیر می شود نقشه های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی می کند.
حجت الاسلام قابل اظهار داشت: دشمنان از حضور مردم در مساجد هراس دارند و تصور خام آنان این است که اگر این مکان را مورد هجمه قرار دهند می توانند نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند اما نمی دانند مردم ما دین دار و اهل مسجد و مکتب هستند.
وی با بیان اینکه جذب جوانان به مساجد با انجام امور فرهنگی میسر و ممکن است، ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب جوانان را هدف قرار داده اند توجه به این مهم در خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان بسیار موثر است.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین به مسئولان مساجد تاکید کرد برای احترام گذاشتن به ساحت مقدس این اماکن باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام داد و از برخی حرکت های ناپسند دوری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قابل در ادامه بر لزوم احساس مسئولیت بیشتر هیات امنا نسبت به مسجد تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی هیات امنا به مسجد به عنوان ملک شخصی نگاه می کنند که با شناسنامه دار کردن مسجد، هیات امنا و امام جماعت باید این نوع نگاه تغییر کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به باز بودن مساجد در طول روز توسط خادمین مساجد تاکید کرد و گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مساجد باید برای سه وقت نماز واجب باز باشند و این در حالی است که متاسفانه برخی خادمین از این کار امتناع می کنند.
گفتنی است در این همایش از عوامل مختلف مساجد استان شامل خادمین ، هیات امنا ، مکبران، قاریان، موذنان، هئیت امنا و ائمه جماعات قدر دانی شد.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.