به گزارش ایرنا علی هوشمندی روز سه شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح فرایند برگزاری این جشنواره برگزار شد افزود: این رخداد 16 تا مرداد ماه جاری به میزبانی قزوین برگزار می شود.
وی اظهار داشت: هنرمندانی از استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، بوشهر، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و قزوین شرکت دارند.
رییس حوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: آثار شرکت کنندگان در این جشنواره پس از اجرا در مسجد محمد رسول الله (ص) داوری خواهند شد.
هوشمندی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره برنامه یک شب خاطره در منزل شهید سرلشگر عباس بابایی برگزار و از خانواده 13شهید مرتبط با نمایش تجلیل خواهد شد.
این مسئول یادآور شد: همچنین دفتر تئاتر بچه های مسجد در قزوین نیز به عنوان پایگاه دایمی فعالیت های این گروه ها طی همین مدت در منزل شهید سرلشگر بابایی افتتاح خواهد شد.
هوشمندی خاطرنشان کرد: در جشنواره ملی تئاتر بچه های مسجد نمایش آن سوی دریا به کارگردانی حنانه خاتونی از قزوین به این جشنواره راه یافته است.
رییس حوه هنری قزوین گفت: نمایشنامه از پشت روزنه ها از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری به نویسندگی حمیده وحیدی در اختتامیه این جشنواره نیز رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل دفتر تئاتر بچه های مسجد قزوین گفت:این دفتر در مردادماه سال 95 تشکیل شده و طی این 2 سال در مجموع 40گروه در سطح مساجد استان در این زمینه فعال شده اند که 15 گروه از آنها بانوان هستند.
این مسئول، تعداد اعضای ثبت شده فعال در این گروه ها را 309 نفر اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر این نفرات دوره های آموزشی و آماده سازی اجرا برای 700 نفر تا پایان تابستان انجام می شود.
هوشمندی تعداد نگارش های انجام شده توسط گروه های تئاتر بچه های مسجد قزوین را پنج نمایشنامه مصوب و تعداد اجراهای محله ای، مسجدی و حسینیه ای آنها را نیز 48 مورد اعلام کرد.
به گفته وی، کوروش سلیمانی، سید حسین فدایی حسین و علی سلیمانی داوران این جشنوره را تشکیل می دهند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.