به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' ابراهیم رنجبر ' روز یکشنبه در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان تیران و کرون افزود: به منظور افزایش مشارکت مردم در زمینه ساخت مساجد و نمازخانه ها و کاهش وابستگی به بودجه های دولتی برای ساخت و تجهیز مساجد، مجمع خیرین مسجدساز استان اصفهان تشکیل شد تا زمینه افزایش مشارکت مردم در این امر خیر فراهم شود.
وی بیان کرد: برای احداث مساجد در شهرها و روستاها به ویژه در مناطق محروم به کمک و مشارکت مردم نیاز است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه کمک های مردم هر منطقه، برای احداث مسجد در همان منطقه هزینه می شود، یادآور شد: احداث مسجد در مناطق محروم با نیازسنجی و جلب نظر خیرین انجام می شود.
وی با اشاره به فعالیت مجمع خادمین نماز نیز گفت: بسیاری از افراد ر امر احیای فریضه نماز به ویژه نماز جماعت همکاری دارند که فعالیت آنها برای انسجام بیشتر در قالب مجمع خادمین نماز مدیریت می شود.
حجت الاسلام رنجبر خاطرنشان کرد: برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، دوره های آموزشی برای مدیران کانون های مساجد، افرد تاثیرگذار، مدیران مدارس، مداحان و متولیان هیئت های مذهبی و هیئت امنای مساجد برگزار می شود.
مجمع خیرین مسجد ساز استان اصفهان با هدف شناسایی، جذب و سازماندهی خیرین، تلاشگران و علاقه مندان به مسجدسازی تشکیل شده است.
استان اصفهان دارای بیش از پنج هزار مسجد می باشد.
شهرستان تیران و کرون دارای 70 مسجد است و در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7153/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.