محمد علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایش های مستمر کلر سنجی، آزمون های دوره ای میکروبی و شیمیایی از جمله مواردی است که جهت تایید کیفیت و سلامت آب آشامیدنی روستاهای استان انجام می شود.
وی اظهار داشت: در سال جاری بیش از 50 هزار کلر سنجی از سوی دانشگاه علوم پزشکی در آب های شرب روستاهای استان انجام شده که خوشبختانه مورد خاصی در آنها مشاهده نشده و سلامت این آبها مورد تایید قرار گرفته است.
علیزاده خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین از هیچ تلاشی برای افزایش کیفیت آب شرب روستایی فروگذار نمی کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین تصریح کرد: اداره کنترل کیفی آب شرب این شرکت دارای 6 باب آزمایشگاه ثابت و سیار بوده و به طور دایمی کیفیت آب شرب روستاها را مورد آزمایش قرار می دهد.
این مسئول به ذخیره سازی آب شرب روستایی در مخازن اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه ذخیره سازی آب در مخزن و کلر زنی آن منجر به ارتقای بهداشت و سلامت آب می شود، با ماندگاری بیشتر، رسوبات آب ته نشین و عمل تصفیه به خوبی انجام می شود.
علیزاده، شستشوی مخازن، خطوط انتقال و شبکه توزیع همراه با تعمیرات دستگاه های کلریناتور را از جمله اقدامات مهم این شرکت برای حفظ کیفیت آب برشمرد و تصریح کرد: افزایش تعداد برداشت آب و آزمایش های صورت گرفته بر روی آب شرب روستایی در حالی است که سالانه تاسیسات آبرسانی، خطوط انتقال، مخازن و شبکه های توزیع آب شرب نسبت به سالهای قبل افزایش می یابد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین در 6 شهرستان و 19 بخش فعالیت دارد که مناطق الموت و طارم سفلی آن از مناطق صعب العبور محسوب می شوند.
یک هزار و 650 کیلومتر طول خطوط انتقال آب روستایی این استان، 504 روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.