به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، غلامرضا جهان تیغ افزود: از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شد همچنین 5 قطعه کبک کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست واحد محیط بانی طارم سفلی هنگام گشت، کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید، موفق به دستگیری شکارچیان یاد شده در منطقه شدند.
به گفته جهان تیغ، از متخلفان سه قبض سلاح شکاری (5تیر، 2 لول و تک لول)، لاشه 5 قطعه کبک و مقادیری ادوات شکار و صید نیز کشف و ضبط شد.
این مسئول اظهار داشت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین نیز در پایش واحدهای پرنده فروشی موفق به کشف و ضبط یک بهله دلیجه شدند که به صورت غیر مجاز در یک مغازه پرنده فروشی نگهداری می شد.
جهان تیغ ادامه داد: ماموران این یگان به صورت شبانه روزی مشغول گشت و کنترل در مناطق مختلف استان بوده تا در صورت مشاهده هر نوع تخلف مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم را انجام داده و به طور قطع نیز از هیچ تخلفی چشم پوشی نمی کنند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی هر یک به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.