صادق شهنواز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صیادان غیرمجاز در جریان گشت و کنترل محیطبانان شهرستان در نزدیکی روستای کمر زرد به دامن افتادند.
وی با بیان اینکه از این متخلفان یک رشته تور و 70 قطعه ماهی کشف و ضبط شد، افزود: پرونده ای برای این افراد تشکیل و جهت سیر مراحل رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.
شهنواز تاکید کرد: در فصل تخم ریزی ماهی هر گونه عملیات صیادی در رودخانه ها و سدهای این شهرستان ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
وی با اشاره به اهمیت یاری مردم در برخورد با تخلفات زیست محیطی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده صید و شکار غیر قانونی توسط افراد سودجو با شماره 0873822230 تماس گرفته و موضوع را به ماموران یگان حفاظت اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، در تیر ماه امسال هم به علت ورود یک نوع ماده سمی به داخل آب رودخانه قزل اوزن بیش از چهار هزار ماهی به اضافه گونه هایی همچون لاک پشت، خرچنگ و مارماهی در این رودخانه تلف شده بود.
کمبود نیروی انسانی و امکانات اساسی ترین نیاز اداره حفاظت محیط زیست بیجار و منطقه وسیع حوزه زیست محیطی این شهرستان است.
در منطقه حفاظت شده شهرستان بیجار بیش از 20 گونه از پستاندارن و بیش از 90 گونه از پرندگان شناسایی شده اند و بارزترین گونه منطقه، قوچ و میش ارمنی است.
منطقه حفاظت شده بیجار حدود 32 هزار هکتار مساحت دارد و بخاطر تنوع گونه های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستانداری همچون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.