به گزارش ایرنا، محمد نسخه چی روز پنجشنبه در دیدار از خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار افزود: حقوق شهروندی یکی از مواردی است که رسانه ها می توانند با تبیین و تفسیر آن میزان اطلاع مردم را از این حقوق افزایش دهند.
رییس کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهار داشت: در هر دوره ای که رسانه ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند شاهد کمترین تخلف و فساد در بخش های مختلف یک جامعه بوده ایم.
وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر نقش اساسی رسانه ها در شفاف سازی امور و پیشگیری از مفاسد کمرنگ تر شده است که شاید به محدودیت های پیش رو در حوزه رسانه بازمی گردد.
نسخه چی با بیان اینکه نقش رسانه ها در آگاهی بخشی حقوقی به جامعه نیز بسیار برجسته است،افزود: امروزه یکی از مشکلات عمده جامعه نداشتن اطلاعات حقوقی است که رسانه ها می توانند برای رفع این مشکل در کنار کانون وکلای استان که نهادی مستقل در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اقدام کنند.
وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها برای کاهش مشکلات جامعه،گفت: وقتی مشکلات و کمبودها در رسانه ها و مطبوعات منعکس می شود میزان آگاهی و اطلاع مردم نسبت به آن افزایش یافته و مسئولان نسبت به رفع آنها اقدام می کنند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.