به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان انتظامی - قضائی با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: حضور مسئولان انتظامی، قضایی و نمایندگان مجلس و استاندار در این جلسه باید زمینه ساز این باشد که خروجی مناسبی از آن حاصل شود.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: در این جلسه و به مناسبت هفته قضا باید بررسی کنیم که در سال گذشته چه اقدامات موثری انجام داده ایم و برای سال آینده چه برنامه ریزی داریم و چشم انداز آینده کاری ما مشخص شود.
وی با بیان اینکه نباید گزارش عملکرد ما رنگ و بوی روزمرگی به خود بگیرد،اذعان کرد: ما باید هرساله عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهیم که چقدر برنامه‌های ما مردم را رضایت مند و امیدوار کرده است و برای آینده باید قرار ما براین باشد که این اقدامات جدی را انجام دهیم.
مفسر قرآن و نهج البلاغه ادامه داد: امنیت در همه حوزه‌های اقتصادی،اجتماعی، آبرو و رعایت حقوق عامه باید برای مردم تضمین شود و پرچمدار این امنیت دستگاه‌های قضایی و انتظامی هستند.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: شاید قبل از حضور داعش مردم ما قدر نعمت امنیت را به خوبی نمی‌دانستند اما زمانی که خبر از ناامنی‌های این تروریست‌ها منتشر شد بیشتر از پیش شاکر نعمت امنیت شدیم.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: وظیفه ما ایجاد انگیزه عدالت خواهی در مردم است، اینکه انسانی فقط با تهدید و ارعاب به سمت خوبی و عدالت حرکت کند با کرامت انسانی سازگاری ندارد به دلیل اینکه در برپایی قسط از خودگذشتگی و ایثار وجود دارد و حتما باید با انگیزه‌های درونی و با نگاه معنوی و فرهنگی انجام بگیرد.
وی ابراز کرد: از اقداماتی که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انجام داده اند تشکر و قدردانی می‌کنم و باید اذعان کرد در بسیاری از فضاها به دلیل حضور حتی ظاهری شما عزیزان بسیاری از فتنه‌ها خشکیده است و بسیاری از بداخلاقی‌ها تعطیل شده است.
مفسر قرآن و نهج البلاغه خاطرنشان کرد: در اجرای عدالت باید با انگیزه الهی و جدی تر از گذشته ورود پیدا کنید و از خدای متعال و ائمه (ع) که مدافع حق و عدالت هستند کمک گرفت تا در ورطه تهدید خدای متعال گرفتار نشویم.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خدای متعال در آیه 16 سوره اسرا می‌فرماید اگر ما بخواهیم جامعه ای را به نابودی بکشانیم زیاده خواهان، رانت خواران، فسادگران و غارتگران بیت المال را بر آنها مسلط می‌کنیم.
وی در ادامه افزود: اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده و سکوت کنیم، قاضی‌های ما قضاوت عادلانه نداشته باشند و از حق گویی چشم پوشی کنند، خداوند به وعده ای که برای عذاب ما داده است عمل می‌کند و امنیت را به آشوب می‌کشاند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند برای امتحان بندگان خود بستر خوبی و بدی را فراهم می‌کند تا گوهر کرامت انسانی آنها نمایان شود و در این فضا زیاده خواهان را در مسیر آنها قرار می‌دهد تا آنان را آزمایش کند.
آیت‌الله عابدینی افزود: اقدام به موقع و حکیمانه و صریح قضایی و انتظامی باعث ارتقای رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی شده و کوتاهی در این حوزه عامل نارضایتی می‌شود.
مفسر قرآن و نهج البلاغه گفت: دشمن به دنبال دامن زدن بی اعتمادی مردم نسبت به دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی است و ما باید با اقدام سریع و رفتار به موقع امید مردم به دستگاه قضا را افزایش دهیم.
وی عنوان کرد: مردم انتظار عملکرد قاطعانه از دستگاه قضایی دارند و جامعه ما امروز بیش از هر زمانی نیازمند چشیدن طعم عدالت است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: انتظار داریم دادگستری قزوین از فرصت ها استفاده کند و مردم زیبایی رسیدگی به تخلفات زیاده خواهان را ببینند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.