به گزارش ایرنا، محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش روز یکشنبه درسی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم سمنان در تالار شهید مطهری، افزود : استاد مطهری سوای رویکرد ممتاز علمی، درد مردم داشت.
وی با تاکید بر این که استاد مطهری مظلومِ قبل از انقلاب بود، افزود: استاد مطهری به دلیل رویکرد انقلابی در دفاع و خدمت به اسلام، از سوی سه گروه تحت فشار بود.
فرشیدی اضافه کرد : مارکسیست ها و التقاطیون اولین گروهی بودند که کتاب های استاد مطهری را تحریم کردند و توان ایستادگی در برابر اندیشه والای استاد مطهری را نداشتند، رژیم شاه به دلیل روحیه آزادیخواهی و متحجرین به دلیل نبود شناخت واقعی از افکار استاد مطهری، 2 گروه دیگری بودند که استاد مطهری را تحت فشار قرار می دادند.
وی تاکید کرد: استاد مطهری چه در دانشگاه و چه در مطبوعات، هر کجا نیاز بود ورود می کرد و از کیان اسلام واقعی دفاع می کرد.
سیدکاظم اکرمی دیگر وزیر اسبق آموزش وپرورش کشور در این آیین ضمن بیان خاطره ای از رویکرد واقعی استاد مطهری درباره رویکرد اسلام در باره حجاب، گفت: مقابله امروز ما با دشمنان در جنگ نرم بسیار مشکل تر از جنگ سخت با دشمنان است.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی در کشور مشکلاتی داریم ولی نیاز است همه در کنار هم تلاش کنیم تا در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تحقق عدالت در کشور به منظور کسب رضایت عمومی، اظهارکرد : همه امور باید به نفع مردم باشد، همه مشکلات داخلی کشور با 2 شرط مدیریت درست و انتخاب مدیرانی که به دنبال منافع مالی نباشد قابل حل است.
اکرمی ادامه داد : در ابتدای انقلاب انتخاب مسوولان بر اساس درست‌کاری و ساده‌زیستی بود و مدیران کارآمد در ابتدای انقلاب به دنبال حقوق بیشتر و منفعت مالی نبودند.
وی با یادکرد از 2 تن از شاگردانش به نام های سیدرضا و سیدحسین دیباج که در زیر شکنجه ها به مقام شهادت نائل آمدند، بیان کرد: پیام شهدا باید در شرایط کنونی حفظ شود و مردم وظیفه دارند در برابر تمام فشارهای دشمنان مقاومت کنند.
اکرمی وزیر اسبق اموزش و پرورش، تبعیض را یکی از مشکلات اجتماعی جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: تبعیض در تمام اقشار از جمله معلمان باید برطرف شود.
سید کاظم اکرمی از مهر1363تا شهریور 1367 و محمود فرشیدی از 1384 تا آذر 1386 عهده دار وزارت آموزش و پرورش بودند که با هدف تجلیل از مقام معلمان در آیین بزرگداشت مقام استاد مطهری در سمنان حضور یافتند.
در این آیین، با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تعدادی از فرهنگیان برگزیده استان سمنان تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، 12 تا 18 اردیبهشت هفته معلم است و نامگذاری روزانه این هفته در سال 97 به نام چهارشنبه12 اردیبهشت معلم، ولایتمداری و سلوک مطهری، پنجشنبه 13 اردیبهشت معلم و تکریم اجتماعی،جمعه 14 اردیبهشت معلم، توسعه اجتماعی و انسجام ملی،شنبه 15 اردیبهشت معلم و پیشکسوتان تعلیم و تربیت، یکشنبه 16 اردیبهشت معلم، مسوولیت پذیری و هدایت انقلابی، دوشنبه 17 اردیبهشت معلم، مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی و سه شنبه18 اردیبهشت به نام روز معلم و تکریم سازمانی است.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در 800 واحد آموزشی دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.