به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انجام شد، افزود: این در حالی است که تعهدات ما برای خرید گندم تضمینی از کشاورزان استان در سال جاری 205 هزار تن بود.
وی اظهار داشت: پیش بینی می کنیم 10 هزار تن دیگر گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.
خمسه با بیان اینکه تاکنون نیمی از مطالبات گندم کاران استان بابت فروش تضمینی محصولات خود پرداخت شده است، اظهار داشت: دولت برنامه ریزی کرده تا مطالبه کشاورزان به موقع و براساس زمان اعلام شده پرداخت شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه از اجرای طرح های آبیاری نوین در سطح سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: سهم ملی در نظر گرفته شده در این خصوص برای استان در سال جاری پنج هزار و 600 هکتار بوده است اما تلاش داریم این رقم را تا 10 هزار هکتار محقق کنیم.
خمسه در ادامه با اشاره به راه اندازی دفتر الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان برای اولین بار در کشور طی سال جاری، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا با کمک نخبگان این بخش و با اجرای طرح های الگوی کشت، ضمن کاهش مصرف آب در این بخش با استفاده از روش های نوین و جایگزینی کشت محصولات کم آب بر با پرآب بر، درآمد و ارزش افزوده بخش کشاورزی استان را افزایش دهیم.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود تامین امنیت غذایی برای شهروندان جامعه را یکی از اولویت های مهم دولت برشمرد و اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی این موضوع رسالت حساس و سنگینی بردوش دارد.
خمسه با بیان اینکه در این راستا توسعه کشت دانه های روغنی را در استان در دستور کار قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: با تلاش های این وزارتخانه و بخش خصوصی مشکل خاصی در تامین محصولات غذایی در کشور و استان قزوین وجود ندارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: بر این اساس محصولات پرمصرف و کالاهای اساسی از جمله گوشت سفید و قرمز، روغن، قند و شکر، برنج و چای به میزان کافی در سردخانه ها و انبارهای کشور و استان موجود است.
وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار، گفت: تلاش های این قشر زحمت کش در رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف انکار ناپذیر و مثال زدنی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه از خبرگزاری ایرنا بابت انعکاس مطلوب و برجسته اخبار حوزه کشاورزی قدردانی کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.