به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیژن لطفی روز یکشنبه افزود: در حال حاضر پانزده واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعال هستند.
وی اظهار داشت: وجود شرایط مناسب برای تولید ماهیان زینتی مانند نیروی کارشناسی خبره در زمینه آّبزی پروری در سطح شهرستان، بهره مندی بهره برداران از آموزش های ترویجی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و همچنین فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد ؛ بستر مناسبی برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در آبیک فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی آبیک با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل مناسب شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی،گفت: این شهرستان در سال گذشته با تولید چهار میلیون و یکصد هزار قطعه انواع ماهیان زینتی توانست رتبه و جایگاه مناسبی را در سطح استان به خود اختصاص دهد.
لطفی تصریح کرد : از آنجا که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی نیز می توان آنرا دنبال کرد، در این زمینه مجوزهای لازم برای فعالیت صادر می شود.
وی اضافه کرد : این شاخه از شیلات و آبزی پروری میتواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری باشد و امروزه نیز سهم قابل توجهی از تولید ناخالص بخش کشاورزی در برخی از کشورها نتیجه تکثیر و پرورش و تجارت اینگونه آبزیان است.
این مسئول یادآور شد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ضمن نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را نیز فراهم می کند به طوری که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.