به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منصور شکیب مهر روز شنبه در دیدار با زاهدی استاندار قزوین، برقراری مناسبات و همکاری های اقتصادی استان با ساحل عاج را خوب ارزیابی کرد و افزود: فرصت های سرمایه گذاری مناسبی در این کشور وجود دارد که در صورت ارتباط با آن، می توان همکاری ها را به سایر کشورهای آن منطقه نیز گسترش داد.
به گفته شکیب مهر، ساحل عاج بزرگترین تولید کننده و صادر کننده کاکائو و بادام زمینی در دنیا بوده و 40 درصد کاکائوی جهان در آن کشور تولید می شود.
این مقام دیپلماتیک اضافه کرد: ساحل عاج همچنین در حوزه کشاورزی بسیار غنی بوده و با وجود بارش های سالانه تا 5 متر در آن کشور، محصولات مختلف از جمله پنبه، آناناس و میوه های مناطق استوایی از تولیدات قابل توجه آن به شمار می رود.
شکیب مهر به امتیازهای خوبی که آن کشور برای سرمایه گذاران قائل است اشاره کرد و یادآور شد: مراحل ثبت شرکت های اقتصادی بسیار سریع و آسان صورت گرفته و ورود و خروج سرمایه نیز با سهولت انجام می گیرد.
سفیر جمهوری اسلامی در ساحل عاج از علاقه مندی مسئولان آن کشور برای برقراری ارتباط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: ساحل عاج یکی از 14 کشور عضو اتحادیه بومی غرب آفریقا بوده و در حال حاضر نیز 37 میلیارد دلار تولید ناخالص داشته و اقتصاد آن نیز بیشتر در دست لبنانی ها قرار دارد.
وی ادامه داد: 38 درصد جمعیت کشور ساحل عاج مسلمان بوده و بیشتر آنها نیز شیعه هستند و از مجموع 500 هزار لبنانی ساکن در کشورهای آفریقایی، 120 هزار نفر آنان در این کشور به سر می برند.
شکیب مهر در پایان، زمینه همکاری های مناسب استان قزوین با کشور ساحل عاج را در صنایع تبدیلی، شیمیایی و مواد غذایی اعلام کرد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.