به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضوی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی استان قزوین افزود: گفت و گو بیش از اینکه یک کالای شیک و یک ابزار برای انتقال فکر باشد یک روش برای اثبات حقانیت و ثبت زندگی مشترک مدرن است.
وی اضافه کرد: در فضای گفت و گو همه برنده هستند و حقایق آشکار تر می شود و کاستی ها به صورت طبیعی برای کسانی که دنبال رفع آن ها باشند عیان می شود.
رضوی ادامه داد: در این سال ها انستیتوی ما بر گفت وگو تاکید داشته است و در سال 2002 یک مجله با همین عنوان را راه اندازی کردیم که بالای سه هزار مشترک دانشگاهی دارد.
در کشور آلمان که نفت و گاز و استعدادهای طبیعی ندارد برای جلوگیری از نشت ناخودآگاه سرمایه های خود با صرف 15 میلیارد دلار هزینه پژوهشی راهکاری های علمی مختلفی را تهیه و اجرا می کنند.
وی اظهار داشت: در این کشور برای کاهش هزینه های درمان بیماری جسمی و روانی به فکر درمان بیماری نوع سوم که به نام انسان حیران است و سلامتی انسان را تحت تاثیر می گذارد اقدام کرده اند.
رضوی گفت: در این کشور به فیلسوفان ماموریت داده شده است که با راه اندازی مطب بتوانند نوع سوم بیماری را درمان کنند و ویروس ناامیدی و یاس را در بیماران از میان ببرند.
رضوی اضافه کرد: با این شیوه دیگر بیماری جسمی و روحی سراغ این بیماران نمی آید و میزان قابل توجهی از بودجه درمانی بیماری های جسمی و روانی کاهش می یابد.
حجت الاسلام رضوی افزود: در بخش های دیگر نیز بیماری ها و نارسایی ها مانند اختلاس در یک جامعه ممکن است وجود داشته باشد که طرح آنها در مطبوعات برای فلج کردن یک کشور کافی است.
وی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری کشور ما سرمایه کمی ندارد و منابع روی زمین ما به مراتب ارزشمند تراز منابع زیر زمینی هستند ولی متاسفانه منابع روی زمینی فدای منابع زیر زمینی می شوند.
رییس انستیتو علوم اسلامی و انسانی هامبورگ گفت: به همین دلیل است که درآمد کشور فرانسه فاقد ذخایر زیر زمینی از 52 کشور اسلامی دارای ذخایر بسیار بیشتر است چون از منابع روی زمینی خود استفاده می کند.

**جلوی سونامی فارغ التحصیلان مدرک بگیر بیکار گرفته شود
رییس انستیتو علوم اسلامی و انسانی هامبورگ گفت: بارها در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و دولتمردان تاکید کرده ایم جلوی مدرک بگیران فارغ التحصیل بیکار گرفته شود.
وی با بیان اینکه در انستیتو علوم اسلامی و انسانی هامبورگ 147 دانشجو در حال درس خواندن هستند،افزود: رسیدن به یک مدرک بگیر مدعی بیکار در کشور آلمان یک خط تابوی سیستمی تلقی می شود و اجازه داده نمی شود که دانشجوی حجمی و انبوهی جذب شود.
رضوی ادامه داد:هیچگاه در این کشور اجازه فارغ التحصیلی بیش از یک سوم ظرفیت آموزش و پروش داده نمی شود چون آلمان بیش از این میزان فارغ التحصیل احتیاج ندارد چرا که معتقدند این مساله آفت توسعه کشور خواهد بود.
این مسئول گفت: کشور آلمان برخلاف تصور بیرونی کشور با استعدادی نیست و در آموزش و پررش این کشور تنها 11 درصد دانش آموزان استعداد ادامه تحصیلات تکمیلی را دارند و برای رفع نیازهای خود از سایر کشورها نخبگان را جذب می کنند.
رضوی افزود: متاسفانه برخی از سیاست های غلط موجب می شود یک کشور از دشمنان بی نیاز باشد و خیلی زود در اثر سیاست های غلط خود از پای در آید.
وی همچنین گفت: مجوز پژوهشگاه مطالعات فرهنگی را در سال 2002 در آلمان دریافت کردیم چون این کشور به لحاظ پژوهشی موقعیت خاص خود را دارد و علیرغم توسعه وحشتناک فضای مجازی هیچ چیزی جای کتاب را در این کشور نگرفته است.
رضوی افزود: تاریخ مطالعه 150 ساله مغرب زمین نشان می دهد منشاء تمامی تحولات فکری اروپا در این دوران آلمان بوده است و هرکس بتواند حضور پژوهشی قوی در این کشور داشته باشد می تواند منشا تحول در دنیا باشد.
وی ادامه داد: به دلایلی که گفته شد به پژوهش اهمیت زیادی داده ایم و 164 پروژه مطالعاتی ما تبدیل به کتاب شده و مجله تخصصی گفت و گو به عنوان خاکریزی در متن تحولات فکری و فرهنگی مغرب زمین به صورت مستمر منتشر می شود.
رئیس انستیتو علوم اسلامی و انسانی هامبورگ در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اقدامات زیادی در خصوص اجرای برنامه های اسلامی در قالب مساجد، حسینیه ها ، تکایا و جمعیت های اسلامی در اروپا انجام شده به گونه ای که در سال 1994 فقط در کشور آلمان 2700 مجوز به مجموعه های اسلامی داده شده بود.
رضوی افزود: البته فلسفه صدور مجوز فعالیت به این تعداد از مجموعه اسلامی در آلمان مسائل امنیتی است که بعد از جنگ جهانی دوم شروع شد و داشتن مجوز و اساسنامه برای فعالیت یک گروه و انجمن را ضروری کرد.
این مسئول گفت: در سال 1996 با یک هیات موسس کاملا آلمانی مجوز یک مرکز مطالعاتی را درخواست کردیم و یک واحد دانشگاهی مستقل خودگردان را در آنجا تاسیس کردیم.
رضوی افزود: هدف ما راه اندازی یک مرکز مستقل از نظر مالی و بودجه ای بود که بعدها با موسساتی طرف قرارداد شدیم و آنها مساعدت هایی نیز به ما داشتند.
وی افزود: انگیزه اصلی ما در این واحد دانشگاهی به کسوت روحانیت درآوردن آلمانی ها نبوده است بلکه زمینه تحصیل آنها در رشته های اسلام شناسی را فراهم کرده ایم.
این مسئول اظهار داشت: اکنون 27 معمم ژرمن که از اسلام شناسان بومی منطقه هستند در آلمان حضور دارند که و در دانشگاه ها و مراکز انجام وظیفه می کنند.
رئیس انستیتو علوم اسلامی و انسانی هامبورگ گفت: این روند به ما اجازه داد که یک سال و نیم پیش شعبه خود را در اتریش و سوئیس تاسیس کنیم و به سه واحد دانشگاهی مستقل و خودگردان در سه کشور آلمانی زبان دست یابیم.
وی همچنین گفت: در این مجموعه ها غیر مسلمانان می توانند اسلام شناسی بخوانند و هم اکنون 2 شهردار شهرهای آلمان و برخی از برجستگان کلیسایی و کاتولیک ها دانشجوی اسلامی شناسی ما هستند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.