به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی ناجا، سرهنگ آرش مرادی بعدازظهر شنبه افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلام شده از سوی شرکت های یاد شده، اقدام به ثبت نام خرید خودرو کرده و گاهی اوقات یک سوم یا نیمی از پول خودرو را به عنوان پیش قسط پرداخت کرده و در انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر می شوند.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه خودروهایی که از سوی این شرکت ها به مشتریان وعده فروش داده می شود وجود خارجی نداشته و در واقع شگرد متقلبانه آنان است، ادامه داد: کلاهبرداران پس از دریافت پول متقاضیان، در زمان تحویل خودرو به مشتریان اعلام می کنند که در حال حاضر امکان تحویل خودرو مهیا نیست و از آنها می خواهند که پول خود را پس بگیرند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، یادآور شد: به این ترتیب میلیاردها ریال پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده ای سودجو تبدیل می شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش عودت و در مواردی نیز هیچ وجهی به مشتریان برگشت داده نمی شود.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین اضافه کرد: شرکت های وارد کننده خودرو باید جهت انجام فعالیت های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده و شهروندان نیز چنانچه تبلیغات آنها را مشاهده کرده و قصد خرید خودرو دارند ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مراجع رسمی اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ مرادی ضمن هشدار به شهروندان در خصوص مراقبت و هوشیاری در خصوص ترفند کلاهبرداران در این رابطه، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نبوده و باید ابتدا از اصالت آنها از طریق استعلام از مبادی مربوطه مطمئن شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.