به گزارش ایرنا، داود محمدی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: طرح های نیمه تمام از مشکلات جدی کشور است که برای تکمیل آنها باید از ظرفیت بخش های خصوصی و عمومی استفاده به عمل آورده شود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مدیران دستگاه ها برای جلوگیری از هر مشکلی باید اجرای طرح های بزرگ خود را در چهارچوب قوانین قرار دهند، یادآور شد: البته به دستگاه های نظارتی استان نیز توصیه می شود تا در راستای انجام پروژه های ملی استان که بیش از انگشتان یک دست هم نیستند، همکاری های لازم را داشته باشند.
به گفته محمدی، امروز شرایط بسیار سختی بر کشور حاکم است و نباید در اجرای برخی طرح ها که مشکلات مردم را کاهش می دهند، مانع تراشی صورت بپذیرد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس نیز تسهیلات متعددی را قائل شده تا دستگاه ها طرح های نیمه تمام خود را سریع تر اجرا کرده زیرا به دازا کشیدن آنها، بار مالی زیادی را بر دوش دولت و ملت تحمیل می کند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مدیران دستگاه ها واگذاری طرح های نیمه تمام خود را با وجود تبصره های قانونی به طور جدی دنبال کنند، گفت: پروژه هایی مانند انتقال آب از سد طالقان به قزوین با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان وجود دارد که باید با هماهنگی های بین دستگاهی شاهد بهره برداری از آن در آینده نزدیک باشیم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: احداث بیمارستان 700 تختخوابی قزوین و بیمارستان الوند نیز از جمله کارهای بزرگی هستند که می توان با بهره برداری از آنها، کمبودهای موجود را برطرف کرد.
محمدی ادامه داد: سازمان محیط زیست برای اجرای پروژه های احداث راه در منطقه رودبار الموت شرقی و غربی که نقش پدافند غیرعامل را نیز ایفا کرده و در کاهش مصرف سوخت نیز موثر هستند، همکاری لازم را به عمل آورد.
این نماینده مجلس با اشاره به اتحاد قوای سه گانه جهت رفع مشکلات کشور در شرایط حاد کنونی، گفت: دولت و ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون توانسته با اتحاد و همدلی از تمامی تحریم ها و مشکلات به وجود آمده عبور کرده و امروز نیز با یکپارچکی می تواند از پس همه ناهمواری های ایجاد شده به سلامت بگذرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: برای ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی از ابتدای انقلاب تاکنون استراتژی مدون و قابل قبولی نداشته ایم و آمارهای جهانی نیز بیانگر عملکرد ضعیف ما در این حوزه ها است.
محمدی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و نظارتی باید تلاش کنند تا جرات و ریسک پذیری مدیران دستگاه ها برای اجرای طرح های کلان افزایش یافته نه اینکه با برخی اقدامات شهامت آنان را از بین ببریم.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی کشور سالم و پاک هستند و تنها باید جرات و جسارت حل مسائل را داشته باشند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.