به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی روز شنبه در جلسه شورای مسکن قزوین، تعداد واحدهای مسکن مهر استان را 58 هزار و 954 واحد اعلام کرد و افزود: 44 هزار و 458 واحد از این تعداد در شهرهای بالای 25 هزار جمعیت، پنج هزار و 654 واحد در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت و هشت هزار و 842 واحد نیز در بافت های فرسوده شهری یا خودمالک قرار دارند.
این مسئول ادامه داد: 28 هزار و 85 واحد در محمدیه، سه هزار و 347 واحد در آبیک، 2 هزار و 253 واحد در تاکستان، چهار هزار و 926 واحد در الوند و پنج هزار و 848 واحد مسکن مهر قزوین در شهرهای بالای 25 هزار جمعیت احداث شده اند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قزوین، تاکنون 39 هزار و 371 واحد مسکن مهر در شهرهای بیش از 25 هزار جمعیت واگذار شده و به همین لحاظ نیز رتبه سوم کشوری در این رابطه به قزوین تعلق گرفته است.
حق لطفی، مشکل موجود و اصلی در حوزه مسکن مهر را مربوط به متقاضیان ساکن در واحدهای سه جانبه و تعاونی ها به دلیل صادر شدن سند خانه به دلایل مختلف از جمله استاندارد نبودن آسانسورها، ارائه نشدن گزارش مهندسان ناظر و وجود نقص فنی واحدها برشمرد و گفت: متاسفانه تاکنون تنها حدود هفت هزار سند در استان صادر شده است.
وی در ادامه به 560 مهندس ناظر حوزه مسکن مهر که گزارش آنان برای صدور پایان کار و اسناد مالکیت ضروری است را یادآور شد و افزود: در صورت همکاری نکردن مهندسان یاد شده برای صدور پایان کار مجبور خواهیم بود تا آنان را به شورای انتظامی معرفی و یا مهندسان دیگر را جایگزین کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: این اداره کل متولی واحدهای سه جانبه بوده اما مهمترین مشکل مسکن مهر در حوزه تعاونی های مسکن است که باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همراهی سازمان تامین اجتماعی برای رفع مشکلات موجود اقدام کنند.
حق لطفی یادآور شد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان امسال مراحل تکمیل و ساخت واحدهای مسکن مهر استان باید به اتمام برسد.
این مسئول در پایان اضافه کرد: عملیات احداث 19 مدرسه در شهرک مهرگان قزوین به انجام رسیده و 10 قطعه زمین دیگر نیز برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده که به زودی تحویل شهرداری محمدیه داده خواهد شد و در عین حال اقداماتی هم برای احداث راه دسترسی این شهرک به قزوین به عمل آمده است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.