به گزارش ایرنا، در این نشست ضمن بیان مشکلات کنونی ترافیک به خصوص در هسته مرکزی و قدیمی شهر قزوین، لزوم بازنگری در برخی از طرح ها، استفاده از ناوگان های عمومی و اجرایی شدن برخی از پروژه ها از جمله قطار شهری (تراموا)، ایجاد خطوط پرسرعت BRT و طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در این نشست گفت: طرح جامع ترافیک شهر قزوین در مجامع مختلف کشوری تصویب شده و اجرای طرح TOD و پیش زمینه های آن نیز پیش بینی شده است.
علی فرخزاد ادامه داد: اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) را در طرح جامع ترافیک جلوتر پیش بینی شده و سایر پروژه ها مانند خطوط BRT نیز متناسب با آن از مدت ها پیش آغاز شده است.
مسعود حق لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه، TOD را از موضوعات مهم ستاد بازآفرینی شهر قزوین دانست و یادآور شد: حفظ محیط زیست، رونق اقتصادی، پیوند تمامی نقاط شهر از طریق ایجاد یک فضای عمومی، ایجاد مکان های خاص پیاده روی و در نهایت صرفه جویی در انرژی از مهمترین اهداف این طرح است.
وهاب میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قزوین به همراه سرهنگ مهرداد حسن پور رئیس پلیس راهور شهرستان قزوین از دیگر حاضران در این میزگرد بودند.
مشروح مطالب این میزگرد در روزهای آینده از سوی ایرنا مرکز قزوین منتشر خواهد شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.