مسعود حق لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح TOD (توسعه حمل و نقل عمومی) یک موضوع چند رشته ای بین دستگاه های مختلف اجرایی بوده و ارتباط مستقیمی نیز بین این اداره کل با شهرداری و شورای اسلامی دارد.
دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قزوین ادامه داد: بر همین اساس،طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (TOD) برای نخستین مرتبه و به صورت پایلوت در کشور با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی علاوه بر شهرهای مشهد، اهواز و شهر جدید پرند، در 22 هکتار از اراضی جنوب قزوین (راه آهن) به مورد اجرا گذاشته می شود.
حق لطفی، TOD را از موضوعات مهم ستاد بازآفرینی شهر قزوین دانست و یادآور شد: حفظ محیط زیست، رونق اقتصادی، پیوند تمامی نقاط شهر از طریق ایجاد یک فضای عمومی، ایجاد مکان های خاص پیاده روی و در نهایت صرفه جویی در انرژی از مهمترین اهداف این طرح است.
وی در ادامه، افزایش سطح کیفی زندگی و حمل و نقل دورن شهری را از دغدغه های مهم و اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: در موضوع حمل و نقل درون شهری یا همان TOD، توجه به اتوبوس، تراموا و مترو مورد نظر بوده که قزوین به لحاط پایین بودن جمعیت و کوچک بودن حوزه جغرافیایی خود، هیچ توجیه اقتصادی در بخش مترو ندارد.
به گفته وی،ایجاد تراموای قزوین که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری دیده شده، تمامی مصوبه‌های قانونی شورای عالی ترافیک کشور را داشته و مطالعان آن نیز آغاز شده است.
حق لطفی اضافه کرد: پرداختن به موضوع توسعه حمل و نقل عمومی ما را بر آن داشته تا بتوانیم آمار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها را از 17 به 35 درصد برسانیم که بخشی از این موضوع با ایجاد خطوط و ایستگاه های مناسب تا حدودی امکان پذیر خواهد بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.