به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، محمدعلی حضرتی ها روز پنجشنبه افزود: کاروانسرای شاه عباسی از جمله آثار تاریخی ارزشمند مربوط به دوره صفوی در شهرستان آوج است که در تمام ایام سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود جذب کرده و همواره نقش مهمی در رونق و توسعه گردشگری این منطقه ایفا می‌کند.
این مسئول با اشاره به عملیات مرمتی صورت گرفته در این بنای با شکوه تاریخی طی سال گذشته توسط میراث فرهنگی،اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که در اثر فرسودگی طی سالیان متمادی به بخش‌هایی از این بنا وارد شده بود، ساماندهی و مرمت قسمت‌های آسیب دیده از سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفت .
وی ادامه داد: در این تعویض عایق رطوبتی فرسوده بام و اجرای مجدد، ساخت نورگیرهای بام و نصب آنها، ساماندهی کابل‌های برق پشت بام، اصلاح ناودان‌ها و ایجاد کانال دفع نزولات جوی در این بنا انجام شد.
وی در ادامه افزود: مرحله جدید فعالیت‌های مرمتی برای ساماندهی این بنای تاریخی نیز با اقدام‌هایی چون استحکام بخشی و مرمت طاق و تویزه فرسوده ضلع شرقی کاروانسرا، ساماندهی نمای غربی بنا، نصب مجدد ایزوگام، اصلاح ناودان‌ها و ساخت و نصب نورگیر و شیشه با 500 میلیون ریال اعتبار در حال اجراست.
کاروانسرای شاه عباسی آوج از آبناهای دوره صفوی است و در سال 1377 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.