به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد عصر چهارشنبه افزود: استفاده بهینه از انرژی های تجدید پذیر از برنامه های کلان استان و گامی برای عبور از بحران برق در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، استان قزوین به عنوان پایلوت استفاده از انرژهای بادی عنوان نخست تولید این نوع انرژی را دارا بوده و بیش از 80 درصد انرژی های بادی کشور را تولید می کند.
فرخزاد با اشاره به اینکه تا 2 ماه گذشته میزان تولید انرژی بادی در این استان 72 مگاوات بود، اضافه کرد: با افزایش 63 مگاوات برق دیگر، هم اکنون این میزان تولید به 135 مگاوات افزایش یافته است.
معاون امور عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: هم اکنون 32 متقاضی تولید انرژی خورشیدی نیز در این استان وجود دارد و در عین حال نیز 71 مگاوات در ساعت تولید پراکنده انرژی در سطح استان داریم.
فرخزاد، گسترش تولید و استفاده از این نوع انرژی ها را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: محدودیت دوام ذخایر فسیلی، نگرانی های زیست محیطی، رشد اقتصادی و ضریب مصرف مهمترین دلایل استفاده از انرژی های تجدید پذیر است که باید با تدوین راهبردها و برنامه های زیربنایی و اصولی در جهت تولید و استفاده از این نوع انرژی اهتمام ورزیم.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.