به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در نشست ائمه جمعه استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقیه الوند، اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری در کار و مردمی بودن از ویژگی‌های مرحوم حجت الاسلام طهماسبی بود و از خدای متعال برای ایشان غفران و رحمت الهی را می طلبیم.
امام جمعه قزوین در ادامه فقر، فساد و تبعیض را سه عنصر خطرناک جامعه برشمرد و افزود: همه ما باید تلاش کنیم راهکارهای مقابله با پدیده های یاد شده را پیدا کنیم تا چنین مسایلی به چالش برای نظام تبدیل نشوند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مسایل روز جامعه شاهد تعدیل نیرو در بخشی از حوزه ها هستیم که این مساله نیازمند به مدیریت صحیح است.
امام جمعه قزوین خطاب به ائمه جمعه استان قزوین تاکید کرد: شماها امین رهبری، نظام و مردم هستید و باید تلاش کنید راهکارهای مناسبی را برای حل چالش‌ های پیش رو اتخاذ کرده تا مردمی که دچار مشکلات معیشتی هستند از وضع موجود رهایی پیدا کنند.
این مسئول، همدلی، همدردی و همراهی با مردم را در شرایط کنونی ضروری دانست و افزود: همه مسئولان باید درک درستی از مشکلات مردم پیدا کنند و در راستای حل مشکلات اقتصادی گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه ائمه جمعه نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند، گفت: ضروری است ائمه جمعه از فرصت ‌های معرفتی برای گسترش ارتباط با مردم استفاده کرده و لازمه تحقق این رسالت نیز برگزاری جلسات مستمر تفسیر قرآن، حدیث و نهج البلاغه است.
آیت الله عابدینی در پایان از اقدام امام جمعه آبیک برای ارسال آب شرب برای مردم آبادان و خرمشهر تقدیر کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز در این نشست، جبهه ‌سازی فرهنگی با فرماندهی واحد را ضروری دانست و افزود: اللاحقون و السابقون ایده بسیار خوبی در راستای جبهه ‌سازی فرهنگی بود که با ایده نماینده ولی فقیه در استان محقق شد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین روح‌الله فاطمی‌نسب، رونمایی از تمبر یادبود ائمه جمعه فقید استان را فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت ائمه جمعه دانست و یادآور شد: رونمایی از این تمبر به مناسبت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور و با هدف نکوداشت ائمه جمعه استان رونمایی شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.