به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در اولین دوره آموزشی منطقه ای مدیران استانی کمیته امداد امام راحل، در سنندج افزود: هر انسانی حق دارد از زندگی اولیه خوبی برخوردار باشد چون دراصل نظام اسلامی نباید یک نفر فقیر و نیازمند در جامعه باشد و اگر فقیری در جامعه وجود داشته باشد که در نیازهای اولیه خود مانده، نشان دهنده کم کاری مدیران و مسئولان است.
وی اظهار کرد: در اساس جمهوری اسلامی که نظامی برگرفته از مکتب الهی است مسئله معیشت و اقتصاد از مسائل مهم جامعه است و مسئولان در برابر فقر جامعه در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.
نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: همه مسئولان باید نهایت تلاش خود را انجام دهند که مشکلات اقتصادی جامعه و نیاز نیازمندان رفع شود و در این راستا ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باید یک اصل اساسی باشد.
وی با بیان اینکه نگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمند سازی مددجویان تحت پوشش است و به این سمت و سو حرکت می کند، تاکید کرد: باید این روند را سرعت داده و به گونه ای برنامه ریزی شود که زمانی برسد افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی نداشته باشیم.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: با توجه به قول مساعد دولت دوازدهم در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم، مدیران و مسئولان در کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز باید تلاش خود را در این زمینه به حد مطلوب برسانند.
وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات در جامعه اظهار کرد: پرداخت زکات منجر به کاهش فقر و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه انفاق و صدقه به نیازمندان از دستورات صریح قرآن است، تاکید کرد: باید این صدقه و کمک در راه خدا و برای رضای خدا باشد و به نیازمندان واقعی داده شود و این فرهنگ در جامعه ترویج پیدا کند.
اولین دوره آموزشی منطقه ای مدیران استانی با حضور استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان روزهای سه شنبه و چهارشنبه 27 و 28 تیر در سنندج جریان دارد.
کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هم اکنون 45 هزار خانوار استان را تحت پوشش دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.