به گزارش ایرنا، چهل و یکمین مرکز مشاوره روان شناختی و هفتمین مکز مشاوره ژنتیک، مرکز توانبخشی روزانه سالمندان، اورژانس اجتماعی اقبالیه، مرکز اجتماع درمان مدارTC پنج طرح افتتاح شده بهزیستی استان قزوین بودند.
معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت: سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت ها به دنبال برنامه هایی به منظور کاهش و کنترل این موضوع است که تاسیس مراکز مشاوره ژنتیک یکی از همین اقدامات به شمار می رود.
وی اضافه کرد: مراکز مشاوره ژنتیک طی یک فرایند تخصصی خانواده ها را مورد بررسی قرار می دهند و با گرفتن شرح حال از خانواده مشاوران در جهت کنترل و کاهش معلولیت تلاش می کنند.
رفیعی ادامه داد:افرادی که قصد ازدواج با اقوام نزدیک خود دارند، زنان بالای 35 سال و مردان بالای 50 سال به همراه افرادی که سابقه معلولیت های ژنتیکی را در بین اقوام نزدیک خود دارند و یا خود معلول هستند برای پیگشیری از تولد فرزند معلول می توانند به این مراکز مراجعه و از خدمات آنها بهره مند شوند.
وی همچنین گفت: بر خلاف تصور عموم که تنها آزمایش را شرط مهمی برای ازدواج می دانند این موضوع به تنهایی برای فراهم کردن زمینه ازدواج کافی نیست.
رفیعی در ادامه غربالگری شنوایی نوزادان، برنامه غربالگری تنبلی چشم برای سنین 3 تا 6 سال را از برنامه های عمده در جهت کاهش معلولیت ها عنوان کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.