فاطمه تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز مشاوره و ارایه خدمات پرستاری در منزل جهت تامین مراقبت پرستاری براساس نیاز مددجویان مطابق با شرح وظایف و اختیارات مشخص پس از اخذ مجوز توسط افراد واجد شرایط و با صلاحیت دایر می شوند.
وی اضافه کرد: در این طرح بیمارانی که نیازمند خدمات پرستاری بیشتری هستند پس از ترخیص از بیمارستان، به مراکز خدمات پرستاری در منزل معرفی می شوند و ادامه فرایند درمان، توسط پرستار در کنار خانواده بیمار ادامه پیدا می کند.
تیموری ادامه داد: گاهی کمبود اطلاعات مردم از خدمات پرستاری در منزل موجب شده است تا خانواده بیماران نیازمند به این مراقبت ها به راحتی به هر فردی که خود را پرستار معرفی می کند اعتماد کنند که این مساله خود موجب بروز مشکلات مختلفی برای بیمار و جامعه خواهد شد.
وی همچنین گفت: با توجه به محدودیت ها و مشکلات بسیاری از خانواده ها در پرستاری از بیماران خود، تقاضای خدمات پرستاری در منزل کم نیست و با معرفی این مراکز و اطلاع رسانی درست از آنها به مردم از بار مراجعه های مکرر به بیمارستان ها و پرداخت هزینه های گزاف نیز کاسته خواهد شد.
تیموری خاطرنشان کرد: تنها مساله و مشکل مهم در این زمینه قرار نگرفتن خدمات پرستاری در منزل زیر پوشش بیمه است که در صورت تحقق آن خدمات مراقبت پرستاری در منزل بین مردم ترویج خواهد شد.
وی در همین راستا از تصویب طرح پوشش بیمه ای مراقبت در منزل خبر داد و افزود: اجرای آزمایشی این طرح به زودی در تعدادی از بیمارستان های کشور اعم از وابسته به وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود.
تیموری افزود: با توجه به اهمیت خدمات پرستاری در منزل، با تصویب این طرح امکان بهره مندی بیماران از این خدمات با هزینه کمتر برای خانواده ها افزایش می یابد.
وی افزود: اجرای این طرح مزایایی نظیر کاهش هزینه درمان بیماران، کم شدن میزان عفونت های بیمارستانی، کاهش بار مالی بیمارستان های دولتی و کاهش انتظار بیماران برای بستری شدن در بیمارستان را به همراه خواهد داشت.
تیموری همچنین گفت: در حال حاضر 9 دفتر مراقبت پرستاری در منزل در استان قزوین مجوز درند که از بین آنها چهار مرکز شامل 2 مرکز در قزوین، یک مرکز در بویین زهرا و یک مرکز در محمدیه فعال هستند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.