به گزارش ایرنا، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تقویت بنیه فکری دانشجویان انقلابی در کارزار اندیشه ای و هجمه بیش از پیش اندیشه های بیگانه، لزوم فراگیری اندیشه اسلامی در میان آحاد جوانان و دانشجویان ایران اسلامی اجرای طرح ولایت دانشجویی را ضروری کرده است.
از آنجا که اسلام ناب مبتنی بر قرائت حضرت امام خمینی (ره )عصاره و خمیرمایه انقلاب اسلامی ایران را شکل می دهد، به منظور شناخت مبانی نظری انقلاب اسلامی، آشنایی با منظومه فکری-اعتقادی اسلام اهمیت مضاعف دارد.
اﯾﻦ دوره در استان قزوین به 10مدت روزﺑﺮای ﺟﻤﻌﯽ از برادران و خواهران دانشجوی بسیجی مقطع کارشناسی با بهره گیری از استادان فاضل و برجسته کشور ادامه دارد.

* مهمترین هدف طرح ولایت بسیج دانشجویی دفاع از ارزشهای اسلامی است
مسوول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: مهمترین هدف از اجرای طرح ولایت بسیج دانشجویی دفاع از اصول و ارزشهاو آشنا کردن جوانان با اندیشه های ناب اسلامی است.
مهدی برزگرافزود:این طرح در استان قزوین تا 29تیر ماه سال جاری در دانشگاههای بین المللی امام (ره) ،علوم پزشکی ، پیام نور و آزاد اسلامی شهر قزوین برگزار می شود
وی اظهار داشت :دانشجویان شرکت کننده در این دوره شامل 200 دانشجوی پسر و 200 دانشجوی دختر هستند که در دانشگاه های استان قزوین مبانی مختلف اعتقادی، بصیرتی، معرفتی، تربیتی، اخلاقی و مهارتی را فرا خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های طرح ولایت در طول چند دوره از آثار و برکات مثبتی برخوردار بوده و با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر استمرار اجرای این طرح، همه ساله شاهد استقبال پر شور دانشجویان برای حضور در این طرح آموزشی و فرهنگی هستیم.
برزگر، عمق بخشی معنوی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان دانشجو را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: طرح ولایت برای مقابله با تهاجم فرهنگی است که با حضور استادان و صاحب نظران کشوری و استانی جهت رفع هرگونه ابهام و شبهات دینی، مذهبی و اعتقادی در قالب کارگاه و کرسی های آزاداندیشی و همایش های متعدد و کلاس های اخلاقی، معرفتی و روشنگری برگزار می شود.
مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه در این دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی در کنار آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه مورد توجه جدی قرار دارد،گفت: برگزاری برنامه‌های ورزشی و دیدار با خانواده شهدا، شرکت در نماز جمعه، کوه‌پیمایی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مطالبه‌گری از مسئولان استان به‌ویژه نمایندگان مجلس در طول این دوره برای دانشجویان در کنار آموزش کارهای گروهی و تشکیلاتی از دیگر بخش‌های دهمین دوره طرح ولایت استانی خواهد بود.
برزگر یادآور شد: در طول دوره طرح ولایت 14 نفر از اساتید حوزه علمیه استان و موسسه علمی پژوهشی حوزه علمیه قم و چند نفر از مربیان برای تحلیل مباحث سیاسی و اجتماعی روز جامعه و آموزش‌های اعلام‌شده با بسیج دانشجویی مشارکت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه نفرات برتر طرح ولایت دوره گذشته در طرح ولایت کشوری شرکت خواهند کرد،خاطرنشان کرد: این دوره با حضور60 نفر از دانشجویان دختر و پسر از اول مردادماه تا 15 شهریور به مدت 45 روز در مشهد برگزار می‌شود.

* طرح ولایت اعتلای معرفتی و اخلاقی دانشجویان را به دنبال دارد
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) استان قزوین نیز گفت :طرح ولایت مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و پیام های ارزنده ای را نیز به همراه خواهد داشت و اجرای آن اعتلای معرفتی و اخلاقی دانشجویان را به دنبال دارد.
دکتر ابوالحسن نائینی افزود: مهمترین هدف اجرای این طرح یادآوری و تاکید بر آرمان ها و خواسته های انبیاء الهی و نهادینه کردن آنها در جامعه اسلامی است .
ی اظهار کرد: آشنایی دانشجویان با تهاجم فرهنگی دشمن، اطلاع و آگاهی از دسیسه ها و توطئه های دشمنان نظام و آشنایی با رسالت و ماموریت های بسیج از مهمترین اهداف برگزاری این دوره های آموزشی است.
دکتر نائینی خاطر نشان کرد: با برگزاری دوره های طرح ولایت، زمینه مناسب برای گسترش مباحث معرفتی، بصیرتی، مهارتی و تربیتی و تقویت روحیه معنوی در بین دانشجویان ایجاد می شود.

* طرح ولایت یک جهش علمی ومعرفتی در دانشجویان ایجاد می کند
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت : طرح ولایت یک دوره فرهنگی است که از مبانی اندیشه های اسلامی و بنیادی سرچشمه می گیرد و در طول سال های برگزاری توانسته یک جهش علمی و معرفتی در دانشجویان ایجاد کند.
آیت الله علی اسلامی با بیان اینکه این طرح آمیزه ای از علم، ایمان، تفکر و عاطفه است، اظهار کرد:امروز دشمنان باورهای دینی و انقلابی ما که الهام گرفته از مکتب اسلام است را مورد هدف قرار داده اند بنابراین باید هوشیار باشیم.
وی اظهار کرد: اجرا وبرنامه ریزی فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ولایی ازجمله شیوه های مقابله موثر با هجمه های دشمن است که برگزاری طرح ولایت یکی از نمونه های بارز طرح های فرهنگی برای جوانان است .
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های طرح ولایت در طول چند دوره آثار و تبعات مثبتی دارد و با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری بر استمرار اجرای این طرح، همه ساله شاهد استقبال پر شور دانشجویان برای حضور در این طرح آموزشی و فرهنگی در راستای تقویت بنیه فکری و اعتقادی هستیم .
نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری به دانشجویان شرکت کننده در این طرح تاکید کرد تا این دوره را غنیمت شمرده و مبانی فکری ، فرهنگی وعقیدتی خود را ارتقا دهند، چرا که اصل فرهنگ سازی از همین دانشگاهها باید آغاز شود.
استان قزوین دارای بیش از 120هزار دانشجو است.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.