به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهر اقبالیه از توابع بخش مرکزی قزوین افزود: اقبالیه شهر جوانی است و رشد جمعیت بالایی دارد بنابراین متناسب با این جمعیت باید شاهد ارایه خدمات به شهروندان آن باشیم.
وی با بیان اینکه متوسط سرانه کمک مردمی به بودجه 500 هزار تومان است که 50 درصد را دولت تقبل کرده است،افزود: مساعدت خوبی برای کمک به مدیریت شهری شده و در همین راستا شهر اقبالیه وضعیت نسبت خوبی دارد و با توجه به ظرفیت های این شهر و با همت اعضای شورای شهر و شهرداری انتظار می رود کارهای بزرگتری برای این شهر انجام شود.
آشناگر در ادامه گفت: توسعه شهری اقبالیه با رونق و شتاب بیشتر باید دنبال شود و متناسب با رشد جمعیت، سطح خدمات شهر باید ارتقا پیدا کند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به مطرح شدن و پیگیری های انجام شده برای تبدیل اقبالیه به بخش،اظهار داشت: تقسیمات کشوری بحث حساسی است و برای محقق شدن این موضوع مسایلی چون تعداد روستاها مطرح است و همه تشکیلات باید کنار هم گذاشته شود و یکی از آنها اگر نباشد طبق قانون نمی توان هدف را پیش برد که البته در این خصوص پیگیری نمایندگان مجلس و حل موانع این کار باید همچنان دنبال شود.
آشناگر در ادامه افزود: آمارهای متناقص در بحث حاشیه نشینی و اسکان اتباع خارجی در اقبالیه ارائه می شود که در هر صورت برای برخورد با این موضوع از یک سو مسائل حقوق بشری و از سوی دیگر بعنوان یک مسلمان خدمات به این اتباع مجاز یک تکلیف است و این موضوع نیازمند ساماندهی بهتری است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: نیروی انتظامی تکلیف قانونی دارد با مهاجرین غیر قانونی به شدت برخورد کند و هیچ بنگاه معاملات ملکی حق ندارد طبق قانون برای اتباع بیگانه و خصوصا اتباع غیرمجاز معاملات نقل و انتقال صورت بدهد و با متخلفین این امر به شدت برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به تبعات منفی به کار گیری اتباع بیگانه غیر مجاز گفت: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری از اتباع بیگانه غیر مجاز کنند تا سه برابر دستمزد این افراد برابر قانون جریمه خواهند شد و با آنها برخورد شدید صورت می گیرد.
اقبالیه از شهرهای حومه و نزدیک به قزوین است و در بخش مرکزی شهرستان قزوین قرار دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.