رحیم خستو ، سخنگوی شورای شهر کرج، گفت: اقدام صبح امروز حراست در ممانعت از ورود خبرنگاران، تصمیم کل شورا نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز از ورود تعدادی از خبرنگارانی که چهره آشنایی برای حضور در اکثر جلسات شورا بودند، جلوگیری شد.

این تصمیم که از طرف منصور وحیدی -نایب رئیس شورا  به حراست  داده شده بود به بهانه همراه نداشتن کارت خبرنگاری، اجرا شد و خبرنگارانی که از این تصمیم اطلاع نداشته و کارت خبری خود را همراه نداشتند، اجازه ورود به ساختمان شورا پیدا نکردند.  این اقدام  باعث شد پوشش خبری در مهمترین جلسه امروز شورا که سرنوشت نامزد شهرداری مشخص می شد به صورت کامل  انجام نشود. این در حالی است که روابط عمومی شورا، معرفی نامه اکثر خبرنگاران حاضر را در ماههای گذشته از رسانه ها، دریافت کرده و  از مدتی پیش تصمیم به تهیه کارت عبور خبرنگاران داشت که تا کنون اقدامی در این باره صورت نداد.

منصور وحیدی شرط ورود به شورا را کارت مورد تایید شورا دانست و گفت :دلیل این امر  یکسری  مشکلات پیش آمده از طرف بعضی از خبرنگاران است.

در نهایت با ورود رحیم خستو و عباس زارع، دو عضو شورای شهر به نفع اصحاب رسانه که به این اقدام اعتراض کردند باعث شد برخی خبرنگاران وارد صحن شورا شوند.

ممانعت از حضور خبرنگاران تصمیم جمع نبود

خستو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به دلایل این اقدام، گفت: جلوگیری از ورود خبرنگاران، تصمیم کل شورا نبود و این اقدام نیز همانند موارد دیگر، تصمیمی بود که تعدادی بدون توجه به نظر کل اعضا، اتخاذ و رفتار می شود.

خستو، ادامه داد: باید زودتر مشخص شود که اگر لازم است خبرنگار با کارت وارد شود، قبل از شروع جلسه، اعلام شود که مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، نباید از ورود شهروندان و مراجعین به شورا جلوگیری شود و از ورود خبرنگاران به دلیل سیاست "شفافیت شورا" نباید جلوگیری شود.

خستو در پایان گفت: ورود همه شهروندان به نهاد مدنی که شورا هم یکی از این نهادهای مردمی است، حق قانونی است که نمی توان نقض کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.