به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، امیر جلالی روز سه شنبه در بازدید از کانال آب قزوین گفت: بحران آب، امروزه از جلسات رسمی فراتر رفته و در محاورات روزانه مردم در کوی و برزن شنیده می شود و اگر چاره ای برای این مشکل اندیشیده نشود، مشکلات جدی تر در انتظار ماست.
وی افزود: باید سهم دستگاه های متولی برای صیانت از منابع آب از همیشه پررنگ تر و مهم تر باشد و با عزمی همگانی و نظارتی دائمی از این بحران عبور کنیم.
جلالی خاطرنشان کرد: اگر چه دستگاه های متولی تلاش خوبی برای صیانت از منابع آب دارند اما مردم شاهد تخلفات آشکار برخی متخلفان هستند و مواردی را به مراجع قضایی گزارش داده اند که بررسی آنها حاکی از ضرورت ورود جدی تر دستگاه ها به صیانت از منابع آب دارد.
معاون حقوق عامه دادسرای قزوین با اشاره به مشاهده آب دزدی در بازدید انجام شده،گفت: بر اساس گزارش های رسیده، مردم از برداشت غیرمجاز آب از کانال ناراضی و شاکی بودند و اعلام می کردند تانکر کامیون ها در حوالی ظهر که مسیر کم تردد و خلوت است اقدام به برداشت آب از کانال می کنند و آن را به قیمت های بالا به فروش می رسانند.
این مقام قضایی تصریح کرد: متخلفان با سوء استفاده از تعطیلات و در غیاب دستگاه های متولی و ناظر به رفتار مجرمانه و برداشت از منابع آب مشغول بودند که بنا بر وظیفه ذاتی اقدامات قضایی و قانونی لازم به عمل آمد.
وی ادامه داد: تعدادی از متخلفان با مجوزهایی که از انقضای مدت اعتبار آنها چندین ماه گذشته بود همچنان به برداشت آب مشغول هستند که جلوی آنها گرفته خواهد شد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.