به گزارش ایرنا، رحمان وهاب زاده روز یکشنبه در اختتامیه هفتمین همایش بازرسی،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات محیط زیست سراسر کشور در قزوین افزود: محیطبانان با حقوق اندک و کمترین امکانات وظایفی چون محیط بانی، جنگلبانی و آتش نشانی را برعهده دارند و باید به شکل مطلوب تری قدردان زحمات آنها بود.
این مسئول ادامه داد: با وجود کمبودهای زیاد در زمینه حراست و حفاظت از محیط زیست اقدامات و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است که نمی توان آنها را انکار کرد.
وی افزود: محیط بانان همواره برای حراست از محیط زیست مورد تهمت و بی احترامی قرار می گیرند اما از انجام مسئولیت ها عقب نشینی نمی کنند.
این مسئول گفت: ارتقای سلامت اداری و پیشگیری از انحراف ها در زمینه محیط زیست هدف بازرسی ها در این حوزه است که در راستای سیاست های کشور و سازمان محیط زیست انجام می گیرد.
وهاب زاده افزود: باید بازرسی و ارزیابی را اول از خود بازرسان شروع کنیم زیرا تا زمانی که نقاط ضعف خود را رفع نکنیم، رشد پیدا نمی کنیم.
این مسئول با اشاره لزوم تشدید نظارت و بازرسی برای حفاظت از محیط زیست،ادامه داد: باید دید تولید یک محصول که سم زدایی نشده با چه قیمتی انجام می گیرد بنابراین باید بازرسان سازمان با نظارت جدی تر در این حوزه به کار بپردازند.
وی با بیان اینکه نظارت مستمر و به موقع وظیفه سنگینی است که بر دوش بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست نهاده شده است،افزود: بازرسان سازمان محیط زیست نیروهای انسانی و سرمایه های عظیم سازمان هستند که باید به شکل احسن در خدمت به مردم بوده و برای پیشگیری از وقوع جرم با احساس مسئولیت و بدون احساس خطر اقدام کنند.
وی ادامه داد: بازرسان وظیفه آسیب شناسی را در زمینه حراست از محیط زیست برعهده دارند و امیدواریم با حمایت ملی، برای تامین تجهیزات و امکانات لازم برای پیشگیری از تخریب محیط زیست و حراست از آن بهتر از گذشته اقدام شود.
سازمان محیط زیست پنج هزار نیرو دارد که حدود 2 هزار نیروی آن در بخش محیط بانی فعالیت دارند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.