به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار با علی اصغر محمدی دبیر کل شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور وزارت خارجه، افزود: برای استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت یاد شده باید بانک اطلاعاتی جامع و کاملی را در این استان فراهم کرد.
وی ادامه داد: در عین حال نیز امیدواریم برخی از مشکلات استان با کمک وزارت امور خارجه و دبیرخانه ایرانیان مقیم خارج از کشور مرتفع شده و در این زمینه از ظرفیت و توانمندی های قزوینیان حاضر در خارج از مرزهای جغرافیایی نیز باید بهره برداری بیشتری به عمل آید.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 960 ایرانی حاضر در زندان های خارج از کشور، گفت: ضمن رفع مشکل این تعداد از زندانیان، متاسفانه یکی دیگر از مشکلات شهروندان ما بازگردان جنازه متوفیان به داخل است که هزینه های زیادی را به آنان تحمیل می کند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، بحران آب و محیط زیست این منطقه از کشور را یادآور شد و افزود: برای رفع معضل موجود می توان با بهره جستن از هموطنان خود در خارج از کشور تا حدود زیادی آن را مرتفع ساخت.
زاهدی اظهار داشت: باید فعالیت دبیرخانه شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور که مدتی قطع بود، ادامه پیدا کند و در استانداری ها نیز همکار رابطی در این زمینه برای پیشبرد امور مشخص شود.
وی اضافه کرد: قزوین علی رغم داشتن وسعت اندک خود، از مزیت های یک استان صنعتی، کشاورزی، فناوری و حمل و نقل برخوردار بوده که در این زمینه می توان با جذب سرمایه گذاران بهره برداری بیشتری به عمل آورد.
وی ادامه داد: برای تداوم و پیگیری استفاده از ظرفیت مناطق مختلف کشور، امیدواریم از سوی دبیرخانه شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور نشستی با حضور مقام های عالی استان ها در تهران برگزار شود.
زاهدی در پایان افزود: برای تامین امنیت نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم و در این راه مساعدت و توجه ایرانیان خارج از کشور حایز اهمیت است.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.