به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان، خوشنویسان و مدیران شرکت نمایشگاه های بین المللی استان، افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد هنر، هرساله در جهان گالری های هنرمندان در قالب اکسپو ها (نمایشگاه حراج آثار هنری) برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.
استاندار قزوین، آثار هنری را کالاهایی اقتصادی دانست که بدون توجه به آن زندگی هنرمندان تامین نخواهد شد و ادامه داد: اقتصاد هنر در واقع تیغ دو دمی است که اگر برخی موارد و ملاحظات در نظر گرفته نشود، می تواند هنر را از مسیر خود خارج کرده و به ابتذال بکشاند.
به گفته زاهدی، هنرهای خوشنویسی، نقاشی و خط از آسیب هایی که متوجه برخی هنرها تاکنون بوده، مصون مانده است.
وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت توجه به امر اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده در استان برای نمایشگاه اکسپوی هنری و حراج آثار هنرمندان با هدف آشنایی و استقبال مردم تاکید کرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه در امر برگزاری نمایشگاه اکسپوی هنری باید اهداف کوتاه و بلند مدت در استان را دنبال کنیم، یادآور شد: هدف نخست، شناسایی مخاطبان خاص با هدف درآمدزایی برای هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه است.
وی بر ضرورت حضور تمامی اقشار مردم در این نمایشگاه تاکید و اضافه کرد: در هدف بلند مدت نیز تدوین برنامه ریزی و راهکاری مناسب برای برقراری آشتی بین مردم و هنر باید صورت پذیرد.
زاهدی ادامه داد: برای هماهنگی هر چه بهتر نشستی با حضور معاونان استانداری و تعدادی از مدیران طی روزهای آینده برگزار تا تصمیمات مناسب در امر برگزاری این نمایشگاه گرفته شود.
زاهدی در پایان بر جلب مشارکت بخش خصوصی و عدم اتکا در رونق اقتصاد هنر در استان تاکید کرد.
نمایشگاه اکسپو (حراج آثار هنری) در اوایل مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار می شود.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.