به گزارش ایرنا،داوود محمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: دانش آموزان پس از 12 سال فراغت از تحصیل هنوز با بخشی از مهارت های زندگی جمعی و شغلی آشنایی ندارند و البته این نارسایی تنها به سیستم آموزشی بازنمی گردد و سایر دستگاه ها نیز در این زمینه مسئول هستند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود دانش آموزانی که در بهترین سن زندگی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اند بتوانند بعد از 12 سال گلیم خود را از آب بیرون کشیده و زندگی خود را مدیریت کنند.
محمدی افزود: بخشی از این نارسایی به قالب خشک آموزش و پرورش برمی گردد که باید در آن نیز تغییراتی ایجاد کرد تا تضارب آرا و افکار بین معلم و دانش آموز دوسویه شود.
محمدی با بیان اینکه باید با ارایه بسته های ویژه آموزشی و فرهنگی در اوقات فراغت دانش آموزان مهارت های فردی و اجتماعی و دانش علمی آنان را افزایش دهیم،گفت: در این خصوص به هم افزایی دستگاه ها نیازمند هستیم.
نمانیده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دستگاه ها باید از موازی کاری و تداخل در اجرای برنامه های اوقات فراغت خودداری کنند بلکه باید هر مطابق با تخصص و ظرفیت خود برنامه ریزی در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به 70 درصد کم تحرکی دانش آموزان دختر در استان،گفت: باید تحرک جسمانی به ویژه در بخش دختران که مادران آینده هستند و نسل آینده باید در دامان آنها پرورش یابد جدی تر گرفته شود.
محمدی افزود: باید از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استان در زمینه های تفریحی، فرهنگی و ورزشی آمار صحیح و دقیق داشته باشیم تا در زمینه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بهتر عمل کنیم.
وی اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده 22 درصد از دانش آموزان قزوینی از اوقات فراغت استفاده می کنند که این رقم بسیار کم است و باید با برنامه ریزی مناسب این عدد را افزایش داد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.