علی اکبر اسدالهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان گونه های گیاهی بیش از 250گونه دارویی شناسایی وخاصیت درمانی آنها فهرست شده است
وی اظهار کرد: زیره کوهی، گل گاو زبان، آویشن، عناب، گل بنفشه، خشخاش ،کاکوتی، گلپر، گل ارونه، چله داغی، نپتا، بومادران و بابونه از جمله گیاهات دارویی شناسایی شده است.
اسدالهی بیان کرد: گو‌نه‌های دارویی شامل 17 درصد درختچه و بوته، 66 درصد علفی چند ساله و 17 درصد علفی یکساله است.
وی اضافه کرد: بیشترین گونه‌های گیاهی دارویی از ارتفاع یکهزار تا 2 هزار و 500 متری سطح دریا قابل جمع آوری است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: نوع گیاهان از نظر تنوع زیستی در استان قزوین اهمیت بسیار بالایی دارد که بیشترین ارقام گونه‌های دارویی از اقلیم الموت و طارم سفلی جمع‌آوری می‌شود.
وی اضافه کرد: گونه های زیادی نیز در این استان وجود دارد که هنوز نا شناخته مانده است و با شناسایی آنها سرمایه عظیمی به دایره المعارف گیاهان دارویی کشور افزوده خواهد شد.
60درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی دربرگرفته است که از این میزان 853 هزار و 485 هکتار شامل مراتع هستند که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه خوب،متوسط و فقیر تقسیم بندی می شوند.
جنگل ها با 28 هزار و 157 هکتار دیگر عرصه های طبیعی قزوین هستند که حدود 1.8 درصد از مساحت استان قزوین را تشکیل داده اند که بیشتر در الموت و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار گرفته اند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.