به گزارش ایرنا،سالار قاسمی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان افزود: هم افزایی دستگاه ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی اظهار کرد: در صورت تامین نیازها و همکاری سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه ها می توان درصدی از آسیب های اجتماعی را کاهش داد که این مهم به غنی سازی واقعی اوقات فراغت دانش آموزان نیازمند است.
وی گفت: بیشتر خلاقیت ها و ابتکارات دانش آموزان خارج از فعالیت های رسمی انجام شده است که باید این فرصت را مغتنم دانسته و برای 230 هزار دانش آموز استان در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برنامه ریزی کنیم.
قاسمی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم که باید در استان به آن پرداخت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است و همه مسئولان باید با جدیت به این مسئله وارد شوند.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه آسیب های اجتماعی و نیزایجاد شادابی و نشاط در جامعه از جمله دلایلی است که ضرورت مشارکت همه دستگاه ها را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان توجیه می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش قزوین خاطر نشان ساخت: برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت در استان قزوین با رویکرد کل سال تحصیلی در نظر گرفته می شود و در این خصوص تنها به سه ماه تابستان اکتفا نمی کنیم.
وی ادامه داد:باید برای غنی سازی اوقات فراغت خارج از فعالیت های رسمی آموزش و پرورش اقدام شود چون فعالیت های رسمی این سازمان جذابیت لازم را برای اوقات فراغت آنش آموزان ندارد و می توان با تنوع و تعدد برنامه های اوقات فراغت، شادابی و نشاط را برای گروه هدف ایجاد کرد.
این مسئول افزود:اوقات فراغت مهمترین فرصت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جلب مشارکت، تقویت روحیه خودباوری، افزایش مهارت و فراهم سازی زمینه بروز خلاقیت و نوآوری در بین دانش آموزان است.
بر اساس نتایج یک تحقیق 67 درصد دانش آموزان فاقد شغل موقتی ، 30 درصد فاقد هرگونه مطالعه غیردرسی، 90 درصد بی علاقه به موسیقی و 97 درصد سرگرم با تلویزیون هستند.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.