به گزارش ایرنا، اماکن مقدس و مذهبی قزوین در دومین شب از لیالی پرخیر و برکت قدر مملو از جمعیتی بود که این شب را بهترین فرصت برای استجابت دعاها، توبه و استغفار به درگاه الهی دانسته بودند.
جمع زیادی از شهروندان قزوینی، اعمال شب قدر را در آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع) و در جوار گلزار شهدا به جا آوردند.
دیگر اماکن مذهبی شامل امامزاده ها، حسینیه ها، تکایا و مزار شهدای گمنام قزوین نیز مملو از جمعیتی بود که برای به جا آوردن اعمال شب قدر در این مکان ها حضور یافته بودند.
در مراسم های مربوط به این شب که از ساعات پایانی سه شنبه آغاز و تا بامداد چهارشنبه ادامه داشت، شهروندان قزوینی به خواندن قران و دعاهایی چون ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر پرداختند و ندای 'الهی العفو، العفو' سرداده و قران به سر گرفتند.
حاضران در این آیین های معنوی همچنین در شب شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) با نوحه خوانی مداحان و مرثیه سرایان به سینه زنی پرداخته و اشک ماتم ریختند.
روحانیون و مبلغان دینی نیز در این آیین ها به تشریح فضائل شب قدر پرداخته و از عظمت شخصیت نخستین امام شیعیان امام علی (ع) سخن گفتند.
همچنین مردم در دیگر شهرها و نقاط استان قزوین نیز در شب قدر با حضور در امامزاده ها، مساجد، حسینیه ها و تکایا آیین های ویژه این مناسبت را به جا آوردند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.